SOTC 1 jaar

Vorig jaar had ik op mijn werk een grote verandering. De oude baas ging met pensioen en ik als enige werknemer werd met de BV mee verkocht. Nou ja dat klinkt zoals een slaaf maar goed… na 17 jaren gingen we iig elkaar niet meer elke dag zien. Zij (baas & vrouw vd baas) vroegen mij of ik het niet leuk zou vinden om een horloge als afscheidscadeau zou willen ontvangen. Ik vond het toen een heel mooi traditioneel gebaar. Uiteraard door de vele opties heb ik een budget gekregen en heb m’n eigen cadeau uitgezocht. Zodoende begon een hernieuwde interesse in horloges… als klein jongetje bij m’n oom op schoot zat ik altijd te spelen met zijn Casio chrono digital. Lampjes, knopjes wat wil een 5 jarig jongetje nog meer!

Mijn vrouw zag mij de hele tijd op het internet zoeken naar iets moois en omdat ik toch ook bijna jarig was vroeg mij ook eentje uit te zoeken in een ander budget… de collectie is geboren!!

Van links naar rechts:
Raymond Weil 2770 ST5 zilveren dial met rosé gouden pvd accenten. Mijn afscheidscadeau vd zaak. Tijdloos maar met een twist. Ik zie hem als mijn betaalbare Date Just.

Mijn Seiko save the ocean Samurai SRPC93K1
Veel over verteld en te lezen. Prachtige blauwe naar zwarte wijzerplaat. Mooie scherpe lijnen op de kast en een goede duiker. Flink horloge! Draagt erg groot maar lug to lug wel te doen op kleinere polsen.

De pulsar Quartz chrono PM3079X1. Het verjaardagscadeau van m’n vrouw vorig jaar. Subtiel 40mm sub second chronograaf. Een blijvertje om emotionele redenen. De band is niet super. Zit te denken aan een perlon in het blauw ofzo. Ik zie hem als mijn betaalbare alternatief voor een blauwe IWC Portogieser (misschien ooit!!)

Mijn Oris Artix Complication. Een sportieve dresser. 42MM met zeer fijne metalen bracelet. Drievoudige kalender met maanfase en typische Oris pointer date functie. Zeer klassieke complicaties met een eigentijds en sportief karakter. Mijn verjaardagscadeau aan mijzelf voor 2019.

Mijn 15 jaar oude Nike sportwatch Quartz op rubber met een lampje. Het eerste cadeau van mijn vrouw toen nog vriendinnetje. Ik droeg hem toen niet veel want jong en had toch telefoon op zak. Nu trots z’n plek in de doos. Hij is stuk maar gaat nooit weg! Mijn vrouw startte uiteindelijk deze collectie zonder dat ze het wist!

Wensen genoeg uiteraard. Wellicht ooit de IWC of een 38mm triple colour Zenith el Primero op zilveren wijzerplaat op leer uiteraard!
Of een panda daytona??

Tot zover mijn SOTC

40 likes

Mooi setje zo! P.S. u bent fysiotherapeut van beroep?

3 likes

Leuke collectie hoor. :slight_smile:

Nee ik werk bij een Assurantiekantoor. Vandaar bijna dagelijks in pak en de wat formelere horloges. Hoe komt u bij een fysiotherapeut?

Door de stand van uw foto’s. Goed voor de business. :sunglasses:

12 likes

Als het t.z.t. helemaal uit de hand loopt, heb jij een uitstekende zondebok. :wink:

2 likes

ohja, gepost via iphone voor makkelijkere foto upload. Is er een HTML code voor 90graden draaien vd fotos?

Geen idee. Ik kantel altijd gewoon de foto’s op mijn mobiele telefoon. Maar dit weet @Dpvh ongetwijfeld. Dat is onze HF ICT nerd.

1 like

Foto’s kan je best roteren na het nemen van de foto:
edit: https://support.apple.com/nl-nl/HT205659#edit-photo

Als je een beetje oplet tijdens het fotograferen hoef je dit niet na te bewerken, de stand van je iPhone wordt via een kantel sensor mee opgeslagen in de foto. Dus als je je toestel horizontaal houdt tijden het fotograferen blijven de foto’s normaal gesproken ook gewoon horizontaal.

1 like

oh cool. Ik wist niet dat je die ook indrukt kon houden. Met de tool kreeg ik hem normaliter maximaal 45 graden gedraaid en dat werd alleen maar erger. ff topicstart aanpassen op phone, brb.

-edit- gelukt. Thnx voor de hulp!

1 like

Mooie horloges heb je er tussen, die Nike is wel apart zeg, leuk model.

PS

Ik klik normaal gesproken op dit ding, draait dan 90graden per klik:
59

1 like

Leuke verzameling. Succes met de (mogelijk) verdere uitbouw.

Ik vind die Oris erg mooi! Wellicht een horloge dat ik nog overweeg. Waren er nog grote tegenvallers met dit horloge?

Nadelen; misschien voor sommige het redelijk eenvoudige interne uurwerk een selita sw200 met een dubois depraz 9000 kalender toevoeging. Beide bewezen werkpaarden en accuraat genoeg. De onderhoudskosten liggen met deze combi relatief hoog.

Maar voor deze prijsklasse sublieme afwerking. De beschikbaarheid kan een probleem zijn. Het model wordt niet meer gemaakt door Oris

1 like

Daar is mijn fout ik pakte de foto vast en wilde hem slepen draaien met die schaal eronder. Dan is het max 45graden

1 like

Leuke collectie! :slight_smile:

Tegenwoordig? Swypen?

Even een SOTC (Slightly Off Topic Comment) maar bedoel je hiermee State Of The Collection toevallig? Weet ik dat ook weer namelijk.

Leuke collectie trouwens en goed verhaal. Niks mis met klassieke kadootjes.

1 like

Mijn beste,

Je hebt een fraaie, veelzijdige collectie opgebouwd!!
Grandioos hoor!!
Dank voor het delen!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prima collectie! En altijd fijn om een horloge te krijgen. Gebeurt mij nooit en als ik er dan uit armoede maar een voor mezelf koop, dan volgt standaard de vraag: “Waarom nou nog een horloge?!” Hoef ik hier op HF gelukkig niet uit te leggen.:wink:

1 like