[SOTC] Waar zijn we nu en gaan we nog wat doen

Oktober 2016 ben ik geëmigreerd van Nederland naar Suriname. De woning waar we nu wonen was na 8 jaar stukje bij beetje bouwen zover dat ik er zelf bij moest zijn om de boel af te ronden. Ik heb mijn gezin achtergelaten en ben gaan kamperen in de woning. Er moest nog veel gebeuren. Constant arbeiders over de vloer. Veel stof. Weinig comfort en ik had een baan aangenomen als direkteur van een lokaal beveiligingsbedrijf. Dit naast mijn online core business. Zo had ik wat om handen en zou ik snel integreren. Mijn gezin zou een jaar later volgen wat ook zo is gebeurd.

Ik had een koffertje bij me met mijn collectie van toen. Wat low end Seiko’s. Mijn witte Tudor Grand Tour, Tag Heuer F1 Chrono en mijn Gele Breitling Seawolf. Ook nog een Steinhart had ik toen. Flipperen was eigenlijk niet meer mogelijk. Er is geen horloge community hier en kostbare horloges verzenden is een risicovolle aangelegenheid. Bovendien ging al het geld op aan de verbouwing. Een man alleen geeft alleen niet zoveel uit dus af en toe wist ik een horloge erbij te kopen. Zo kwam er een MM300 waar ik heel blij mee was. Er kwam zelfs een Black Bay Burgundy en tevens nog een Seiko Tuna. Ook nog een Glycine dresser maar dat was geen succes. Geen klik dus die is na 2 keer dragen de doos niet meer uit geweest. Oh en er was dan nog de Florijn. Daar heb ik wel een tijdje plezier van gehad. Prima beater.

Oktober 2017 was de woning zover. Er moest nog wel e.e.a. gebeuren maar het was comfortabel en mijn gezin volgde. Het werd een druk jaar. Zoon moest wennen wat erg goed is gelukt. Mijn vrouw wilde graag werken en vond een hele leuke managementfunctie en we waren gesettled. Al die tijd was ik sporadisch actief op HF. Ik las wel mee maar schreef niks. Zelfs het min of meer vertrekken van @anon50762135 heb ik niet mee gekregen. Buiten het forum om had ik nog wel regelmatig contact met @marcelv dus interesse in horloges bleef.

Fast forward naar eind 2018. Ik besloot toch maar de gok te wagen en horloges naar Nederland te sturen. Omdat ik zelf even in Nederland moest zijn heb ik de low end horloges meegenomen in mijn koffer en had ze vantevoren via HF al verkocht. Er kwam een Grand Seiko voor terug. Bij vertrek op Schiphol nog even gekeken of ik nog wat centjes over had en een Tag Heuer F1 Calibre 5 gescoord. Zonder BTW was dat best te doen.

Eenmaal in Suriname had ik toch zoiets dat ik maar bleef jagen en ik kreeg geen kist vol horloges die echt wat met me doen. De knoop doorgehakt. Ik zou mijn hele collectie weg doen. In 2 etappes zijn al mijn horloges naar Nederland vertrokken met de nodige stress. Wat als een koffer kwijt raakt. Willen mensen wel horloges voor me vervoeren. Hoe raak ik ze kwijt. Maar goed. Dat is allemaal gelukt. Ik had dus opeens best wat geld over en heb ook wat bitcoin centjes gecashed en we konden starten met de heropbouw. Wat is de dan nu de State Of The Collection.

Tag Heuer F1 Chrono. Mijn eerste luxe horloge voor mijn 50ste verjaardag. Beetje een beginnersfout geweest. Ik hou van een beetje bling en deze is volledig brushed dus erg tool.

Uiteindelijk is hij wel naar me toe gegroeid. Maar hij gaat er toch uit op enig moment. Ik heb een enorme voorliefde voor Tag Heuer maar niet deze. Het zal een Monaco worden.

De Breitling Colt 44 superquartz

Deze zat al in de collectie sedert 2018 toen ik even in de zomer naar Nederland moest. Het is mijn favoriete Breitling met lekker veel Breitling DNA. Misschien had ik deze uiteindelijk liever in automaat gehad. Maar een super quartz is geen gewone quartz en misschien moet je minimaal een quartz in de collectie hebben.

De Rolex submariner. De grootste buts duurdere horloges was ik kwijt. Het was niet gepland maar met wat bitcoingeld kon ik opeens een sub veroorloven. Ik ben er vreselijk blij mee. Draag hem niet elke dag maar wel vaak.

Ik was er bijna. Ik zat nog te dubben wat ik met de gele Breitling Seawolf zou doen en de Tudor Grandtour is weliswaar een bizar fijn horloge maar kreeg toch weinig draagtijd. Ook die zijn naar Nederland vertrokken en daar was dan de man on the fucking moon watch…

En toen was ik klaar dacht ik. Maar toen ging opeens de bitcoin van 4k naar boven de 8k. Deel verkocht en ik zag bij Jaap een Zenith staan en hopla…

En nu dan? Ik ben klaar. Ik heb overwogen om nog door te flipperen maar het is goed zo. Dit is mijn collectie. Ik wil rust in mijn kop. Ik heb 99% van de horloge kanalen op youtube verwijderd (althans mijn subscriptions erop). Ik blijf nog wel Hodinkee en TGV volgen. In Reddit alle horloge subs eruit geflikkerd. En dat is het dan.

Er blijft nog 1 kleine aanpassing over maar die heeft geen haast. De Tag Heuer gaat er uit. Die ruil ik op enig moment met bijbetaling in voor een Monaco. Maar het heeft geen haast. Ik ben het heen en weer verzenden van dure horloges tussen Suriname en Nederland een beetje zat. Geeft veel stress.

Ik blijf wel actief op het forum maar voorlopig geen NA’s meer. Ik had nog een datejust in m’n kop maar zie er vanaf. Het voegt niks meer toe aan wat ik heb.

Mijn excuses verder voor deze longread maar het moest er even uit :sunglasses:

64 likes

Van harte…je bent er! De Holy Grail voor velen hier. :sunglasses:

Geweldig mooie collectie! :ok_hand:

1 like

Man man wat een mooie collectie! Gefeliciteerd. Eens kijken hoelang je het volhoudt. :wink:

Gelukkig maar!

1 like

Wat een overwegingen zo achter elkaar. Maar wat een veranderingen in je collectie ook. Heel erg tof. Vooral die El Primero is toch wel een verschrikkelijke parel! Eind goed, al goed lijkt mij zo! :clap:

1 like

Pracht van een collectie en leuk geschreven.

1 like

Geweldige, iconische collectie. Fijn dat je eindelijk rust in je bol hebt!

1 like

Wat een verhaal, Belgen zijn toch een pak minder ondernemend dan Nederlanders, alles hier achterlaten en naar Suriname vertrekken, ik zou mijn familie en vrienden teveel missen. Maar waarschijnlijk minder stress daar, dat kan ik me wel voorstellen. Het ga jullie goed daar en geniet van je uiterst mooie collectie. :+1:

1 like

Mijn schoonfamilie woont voor een deel hier en ik kom al 15 jaar in Suriname. Ik heb hier dus veel vrienden. Neemt niet weg dat tussen wonen en af en toe op vakantie er veel verschil is. Oh en het barst hier trouwens van de Belgen. Zowel in het particuliere onderwijs als de bosbouw.

Mooie horloges heb je nu. Mooie tijd, daar in Suriname!

1 like

Ten eerste een geweldige collectie. :+1:
Ten tweede denk ik dat een datejust wel een mooie toevoeging zou zijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

1 like

Ik heb de two-tone Tudor gepast en goud staat me dus niet. De 34mm bleek te klein en ik denk dus dat 36mm niet veel beter zal zijn. Dan kom je uit op een staal met witgouden DJ in 41mm. Ik vind die domweg te duur voor wat je krijgt. Als ik al dat geld zou willen uitgeven dan niet aan zo’n DJ. Dus we laten het er bij. Augustus ga ik voor een vakantie naar Miami. Ik neem de Tag Heuer F1 mee en kijk of ik daar een Monaco kan vinden of een Carrera. Maar het is allemaal geen must.

3 likes

:+1:
Dat lijkt het voor sommigen nog wel is.

2 likes

Ja ik ken het. Wil er vanaf. Er zijn zoveel andere leuke dingen te doen.

2 likes

Het zijn allemaal accessoires van het leven, echt geluk komt van binnen! :blush: Wel hele leuke accessoires natuurlijk! :wink: Gave collectie! Geniet ervan en van Suriname. :smile: :+1:

1 like

Ik herken het hoor, ik zie hier die gekte volop en ik ben me bewust om er niet ook in mee te gaan.
Ik had eenzelfde topic idee in mijn hoofd maar nog niet aan toe gekomen. Wat ik heb is prima en meer dan voldoende. Er is veel moois maar geen zin om er mee bezig te blijven en geld in te stoppen.

Ik hou ook wel van rust, voorheen had ik gewoon een horloge en dat droeg altijd. Zo door de jaren heen komt er is wat bij en wisselde ik soms wel is maar dat was gewoon een paar maanden ipv dagelijks of meermaals per dag.

1 like

Geen probleem. Leuk om te lezen! En wat een avontuur!
Zelf ook een tijdje niet meer op HF geweest. Had weer even een ‘horlogesabatical’ (niet de eerste keer, trouwens) en eigenlijk sinds vandaag pas weer een beetje aan 't lezen en kijken.

Een Monaco staat ook voor mij nog altijd bovenaan de wensenlijst. Maar op korte termijn gaat ie er nog even niet komen. Vind het gewoon veel geld. Misschien voor een speciale gelegenheid ofzo. Maar ben me er tijdens mijn HF-break weer van bewust geworden dat er nog zoveel andere leuke en belangrijke dingen zijn dan horloges. Dat vergeet je soms bijna, als je hier veel rondhangt.:wink:

1 like

Leuk om te lezen. Suriname, prachtig land.
Waar zit jij in SU? Ik heb zelf familie in Wanica zitten waar ik heerlijk op vakantie kan.

1 like

Zou het echt? Genezen?..
Met zo’n collectie bestaat idd de kans dat dit gelukt is :grinning:.
Leuk om te lezen dat het je daar goed gaat. Toch een hele stap. Geniet ervan :+1:

1 like

Geweldige verzameling van prachtige horloges :ok_hand: :+1::+1:.

Het geeft jou in ieder geval een grote blij :stuck_out_tongue_winking_eye::+1::+1:

1 like

Mooie openbaring, leuk dat het bakka kondre goed gaat !
Fijn dat je collectie nu ècht af is, genieten maar.

vergeet het maar. Een collectie is nooit af. Nooit. Die NA gaat er komen. Ik wacht er op.

1 like