Sothis Spirit of Moon

Hallo allemaal,

Persoonlijk ben ik al geruime tijd onder de indruk van de Ariadne (Christiaan vd Klaauw).

Ik heb gelezen dat hij het uurwerk (valjoux 7751) zelf nog wat aanpast. Echter zijn de functies en indeling van de functies op de wijzerplaat (ik weet niet of dit een naam heeft) volgens mij afhankelijk van het basisuurwerk.

Na wat speurwerk op internet kwam ik een aantal horloges tegen welke nog meer gebruik maken van een valjoux 7751, waaronder de Sothis Chronograph Spirit of Moon. Nou moet ik toegeven dat ik wel onder de indruk ben van dit horloge, mits de juiste kleur en de juiste band. Alleen kan ik er verder weinig informatie over vinden.

Heeft er iemand ervaring met dit merk/type en kan er meer over vertellen?

Sorry, deze post heb ik inmiddels samengevoegd met de eerste post.

Niemand??

Heb er nog nooit van gehoord, sorry.

Hans

pb

Kan alleen zeggen dat ik het horloge ken en hem ‘op het plaatje’ altijd prachtig heb gevonden, maar nooit gedragen of gezien…

Het merk Sothis was me tot nu onbekend, maar als je onder de indruk bent van de ‘Ariadne’ van Christiaan van der Klaauw, zan zal het horloge van het Duitse uit Pforzheim afkomstige merk Limes en met name de ‘Pharo Vollkalender Chronograph’ je ook wel kunnen bekoren.

vr.groet

relogio Schreef:

maar als je onder de indruk bent van de ‘Ariadne’ van
Christiaan van der Klaauw, zan zal het horloge van
het Duitse uit Pforzheim afkomstige merk Limes en
met name de ‘Pharo Vollkalender Chronograph’ je
ook wel kunnen bekoren.

Ickler (i.c. Limes) maakt haar eigen kasten, maar ook voor anderen. Raadt eens voor wie ze ook kasten maken?

Foto van de Ickler site.

relogio Schreef:

Het merk Sothis was me tot nu onbekend, maar als
je onder de indruk bent van de ‘Ariadne’ van
Christiaan van der Klaauw, zan zal het horloge van
het Duitse uit Pforzheim afkomstige merk Limes en
met name de ‘Pharo Vollkalender Chronograph’ je
ook wel kunnen bekoren.

vr.groet

Inderdaad !! Deze was ik zelf nog niet tegen gekomen. Moet zeggen dat dit heel dicht in de buurt van de Ariadne komt (bijna 1 op 1)…

Is er iemand die meer over het uurwerk en de kwaliteit van deze horloges kan vertellen, want er zit volgens mij nog best een prijsverschil in de verschillende merken.

broek Schreef:

relogio Schreef:

Inderdaad !! Deze was ik zelf nog niet tegen
gekomen. Moet zeggen dat dit heel dicht in de
buurt van de Ariadne komt (bijna 1 op 1)…

Natuurlijk, gebruiken immers hetzelfde uurwerk, de ETA (Valjoux) 7751 in de zelfde “Top” uitvoering. Kasten en afwerking zijn prima.

Het uurwerk dicteert in principe het uiterlijk, als je verder kijkt zul je vele horloges tegenkomen die “bijna 1 op 1” op de Ariadne lijken.
Dan zal ook blijken dat de Ariadne relatief een dure variant is.

Vond net onderstaand artikel dat hetzelfde punt aanhaalt:

http://www.timetation.com/?p=328