Spaardoel

Beste horlogegekken,

Ik heb een hekel aan kleingeld dat in mijn compacte beurs rondslingert dus het is mijn gewoonte muntgeld in een bidon/spaarpot te stoppen.
Nu de pot net weer geleegd is ben ik opzoek naar een nieuw spaardoel.

Nu zou ik graag mijn collectie uitbreiden met mooie klassieke klok.

Ik zit te denken aan de “grote merken”, in aanmerking komen:

-rolex
-tudor
-breitling
-???

Gezien de kennis en liefhebberij die hier volop aanwezig is zijn er vast mensen die mooie suggesties kunnen doen.

In zo’n bidon gaat ongeveer €600,-

Barst los! :smiley:

Als je aan die merken denkt, zou ik eerst eens een grotere bidon kopen. B)-

Ik zoek het meer in deze hoek:

Groot fan van dit soort vintage klokken, subtiel maar toch (in mijn ogen) zeer stijlvol.
Kwaliteit maar niet schreeuwerig en met historie, ik maal niet om een krasje en dan hoef ik niet over op de 1liter bidon :wink:

Niet verkeerd zo’n Tudor, maar let op de maat.
Deze is maar 34 mm.

En Omega?

WVE Schreef:

Als je aan die merken denkt, zou ik eerst eens een
grotere bidon kopen. B)-

+1

:smiley:

Alsof je voor €600 geen vintage Breitling kan kopen , of zelf een Tudor of een minder gewild model Rolex is mogelijk , heb meerdere "gewone " Breitlings gekocht voor gemm €300 per stuk , heb je geen chronograaf maar wel een echte Breitling .

+1 Voor dat geld? Een vintage dressy Breitling, misschien een Colt-Ocean quartz, een Pluton, een Datora: http://www.horlogeforum.nl/read.php?18,830802,830802#msg-830802. Een mooie Tudor Oyster Prince (zoals mijn oude 7995) of Oyster Date. En je kunt voor dat bedrag ook heel mooie vintage Omega’s kopen: neem iets met het mooie 601 kaliber en je houdt nog geld over voor een servicebeurtje.

gekkehuus Schreef:

Alsof je voor €600 geen vintage Breitling kan
kopen , of zelf een Tudor of een minder gewild
model Rolex is mogelijk , heb meerdere "gewone "
Breitlings gekocht voor gemm €300 per stuk , heb
je geen chronograaf maar wel een echte Breitling .

Een mooie JLC kan ook al voor dat geld! ik heb er twee de ene was wel een stukje duurder een memovox maar de dresswatch was zelfs een stukje minder duur.

Waarom lukt het mij niet om een memovox te kopen voor het genoemde bedrag ?
Of is dat stukje duurder zo’n 1500 euro ?:S