Spaarpotje

Hoi allen,

Na mijn laatste 200 Euro horloge opgezet. Omdat ik gek ben op duikhorloges is het een Oris Divers Date geworden. Op Chrono24 kwam ik hem voor 910 Euro tegen (een blauwe versie met metalen band). Iemand ervaringen met dit horloge? Goede investering? Ik wou eerst voor de Tissot Seastar gaan, mijn de vormgeving van de Oris spreekt me toch meer aan.

Mijn streven is vanaf nu 100 Euro in de maand opzij te zetten…

Doneren mag altijd :slight_smile:

Gr
Teun

Ik heb zowel de Oris als de Tissot om gehad. De Tissot deed me niks terwijl ik de Oris helemaal geweldig vind en waarschijnlijk mijn volgende aankoop wordt.

Gewoon beide passen en rustig aan verder kijken zo ik zeggen. Er is genoeg moois te krijg voor de prijs die je voor zowel de Oris als Tissot betaald.

Verder vraag je of het een goede investering is. Dan denk ik dat de Oris een betere investering is dan de Tissot wanneer je het horloge weer wilt verkopen.

Alvast veel plezier gewenst met je aankoop welke het ook mag worden!

Passen,voelen en vasthouden dat is het enige wat je kunt doen om in mijn beleving de juiste keuze te maken.
Beide horloges heb ik nooit om gehad dus kan ik erg weinig over zeggen.
Vind ze beide wel mooi…

Succes in ieder geval en veel plezier met de voorpret.

Aha leuk om te horen:)
Met name de wijzers bij de Tissot vind ik wat minder.

Vooral de golfjes in de wijzerplaat zijn een mooi detail.

Teun, deze zul je bedoelen?
Ooit een gehad maar helaas verloren. Draagt er prettig en robuust.

Op enkele Rolex- en Patekmodellen na is geen enkel horloge een goede investering, zeker niet als je beleggingshorizon korter is dan pakweg 15 jaar.

Ik heb zelf de zwarte versie en draag hem nu al sinds 2009 nog steeds met plezier,ik zeg een goede investering, probeer goed rond te kijken want de prijzen verschillen nogal.

Mooi, de Oris.
Succes met sparen, mij is het nog niet gelukt. Elke keer als ik wil gaan sparen voor een grail zie ik weer iet anders wat ik leuk vind. :S

Mvrgr, Andrre

Ga mijn best doen… Houd jullie op de hoogte of het sparen lukt.
Verder ben ik niet van plan om het horloge te verkopen. Gaat me meer om de kwaliteit.

Hoe is ie trouwens in het donker?

Prijzen verschillen inderdaad van 900 tot 1400 Euro…

Dank voor alle berichten

Gr Teun

Heb je wellicht ook de Oris aquis diver gezien? Vind ik persoonlijk erg mooi met een ceramische lunette, lager profiel en een innovatieve vouwsleuting al met al meer dressy.

andre67 Schreef:

Mooi, de Oris.
Succes met sparen, mij is het nog niet gelukt.
Elke keer als ik wil gaan sparen voor een grail
zie ik weer iet anders wat ik leuk vind. :S

Mvrgr, Andrre

Ik kan alleen ook maar aanbevelen om ze in irl te zien/vergelijken.

Wat mij helpt bij sparen is door met meerdere potjes te werken. Aan 1 potje kom ik relatief makkelijk niet aan: het spaarvarkentje. http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,224869,224869#msg-224869
Al dat kleingeld vind ik niet ‘relaxed’ mee te nemen/uit te geven. Dus spaart dat lekker makkelijk op.

Blijkbaar is er de afgelopen jaren niet veel veranderd. Na circa 2 jaar zit ie alweer bijna vol. Natuurlijk niet genoeg voor jouw doel, maar als je er ook hele euromunten in stopt, dan kan het erg hard gaan.

Succes met sparen!

Is ook mooi, maar met minder leuke details. Heb al een dresswatch…
Verder vind ik dit horloge niet overdreven sportief en kan daarom mijns inziens ook prima bij mijn dagelijkse kantoorjob.

De special editions zijn ook mooi, maar vallen helaas ruim buiten mijn budget :slight_smile: