Space x lancering

Er zijn inderdaad 4 flight qualified watches, Speedmaster Professional, Speedmaster X-33, GShock DW-5600 en de Timex Ironman. De Speedmaster Professional is de enige gekwalificeerde voor EVA, oftewel space walks

1 like

Lijkt mij erg sterk dat dit de enigen zijn. Ik lijkt mij dat de Russen en de Chinezen ook hun eigen gecertificeerde horloges hebben, zoals vroeger de Strela bij de Russen. Misschien heeft Seagull ook wel eentje?!

Ik las dit ergens:

The DW-5600C, DW-5600E, DW-5900, DW-6900 and G-9000 are all flight certified by NASA

1 like

:face_with_monocle:

Correct

2 likes

Fortis Cosmonauts bijvoorbeeld, gebruikt in Mir en ISS, en ook voor EVA’s.

Sorry, te snel gelezen. :slightly_smiling_face:

Hoe laat (onze tijd) is eigenlijk vandaag de tweede poging van de lancering?

Ook benieuwd na

Vanavond 21:22 uur. Maar de kans is 50/50 dat het opnieuw wordt verplaatst vanwege het weer. De SpaceX Crew Dragon lancering is veel weersgevoeliger, omdat ze rekening houden met de noodprocedure van de capsule. Deze kan zichzelf bij failure van de Falcon 9 raket lanceren, maar daarmee tot aan Noord Ierland in de oceaan belanden. En dus zijn het weer en de hoogte van de golven in een veel groter gebied bepalend voor wel of niet lanceren

4 likes

En, iedereen weer strak voor de beeldbuis? Het weer ziet er niet heel veel beter uit (maar ja, daarom ben ik geen weerman geworden). Ben benieuwd!

1 like

Het weer ziet er op de beelden zelfs minder uit dan paar dagen geleden…hopelijk gaat het vandaag door.

:crossed_fingers:

Godspeed!

:rocket:

2 likes

Nou, ik zie blauwe hemel. Woensdag was het bewolkt en regende het. Dus, hoezo slechter?!

1 like

Ah…dan laat m’n geheugen mij in de steek. :blush:

Wel veel bewolking.

:+1:

:rocket:

2 likes

Ah, de lancering is in uw achtertuin?

Nee, ik kijk gewoon naar NASA tv.

Ik wacht op de woorden…Apollo you are Go for launch!

Oh wacht…

1 like

Nu al? Ik ga pas kijken als ze dat ding echt gaan lanceren.

T minus 45…

Tuurlijk! Machtig interessant om te kijken.

Op dit moment lijkt het door te gaan.

1 like