Spacewatches only topic 🚀

Daar gaat dit topic wel over ja.

1 like

Ik denk dat dat interpretatie is. De TS heeft dat (volgens mij) nergens gezegd :slight_smile:

Hierbij een topic speciaal voor spacewatches!

Nee :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Dus? Wat is een spacewatch?

Een horloge die lijkt op een horloge die gemaakt was om daadwerkelijk de ruimte in te gaan? Een horloge die daadwerkelijk zelf de ruimte in is geweest? Een horloge met ruimte als een soort thematische opsmuk? Een horloge waarvan een deel herleidbaar in de ruimte is geweest?

Toch maar een foto met een astronaut erin gooien. :wink:

18 likes

Zit hem een beetje in de naam eh, horloge en ruimte :sweat_smile:

1 like

Laten we hiermee ophouden en anderen lekker plaatjes laten posten.

2 likes

IMO is dit de mooiste Speedmaster! Helaas (nog) buiten mijn budget.

1 like

@Batossai
Het afgebeelde certificaat gaat over de Official Cosmonauts 38 mm. Chrono. Vanaf 1994 in gebruik.
De 3-hand is ook geleverd aan Roskomos en Cosmonauten.
Ik heb geen afbeelding van een eventueel aangepast certificaat voor de B-42. Vanaf medio 2004
Wel een afbeelding van een Cosmonaut een 3-hand B42 Official Cosmonauts day-date draagt:

afbeelding

8 likes

Heb ik.


De meteoriet wijzerplaat

6 likes

DLR-astronaut Reinhold Ewald is op 10 februari 1997 met de Soyuz TM-25 vertrokken voor een 18-daagse missie naar het MIR ruimtestation. Daarbij droeg hij zijn persoonlijke exemplaar, de Sinn 103st, met zich mee. Daarom wordt deze ook wel eens de Duitse Speedmaster genoemd. Officieel dus in de ruimte geweest :slightly_smiling_face:

10 likes

Ik zal mijn Shturmanskie plaatjes ook nog een keer recyclen dan.

6 likes

11 likes

11 likes

Die kende ik nog niet, maar wel een gaaf horloge om te zien!

Verkeerde space?

Ik ga alweer…

8 likes

Ik had ooit zo’n topic gestart, gaat niet zozeer om space maar de moon. Staat iig flink wat antwoorden in vermoed ik :wink:

Hierbij een 6139 Pogue en de lunar pilot

12 likes

5 likes

Zij leuk zijn dat van ieder horloge ook vermeld wordt met welke missie deze zijn mee geweest en of met welk bemanningslid.

1 like