Spannend pakketje op de deurmat

Is altijd weer spannend als je de voorderu open doet en er een dikke envelope aantreft.
Ik had twee Longines Ultronic’s op marktplaats gezien.
Even kontakt gehad met de eigenaresse, en ze voor een erg leuk bedrag kunnen overnemen.
De horloge’s waren van haar opa, en ze attendeerde me er duidelijk op dat beide horloge’s het niet meer deden.
Ze zaten in een leuk zakje, op een zacht foam genaaid met draad. Prachtig beschermt


De eerste Longines is er een met een zeer grote kast, crystalglas, superwijzerplaat, en gesigneerde kroon en deksel.

En inderdaad ze deed het niet. ( yep, dééd het niet.)
alleen de batterij was leeg verder g.b. Zoemt de oren van je kop af.


prachtig stemvork mechanisme, volledig gesigneerd.

alleen de band was volledig versleten. ga op zoek naar een metalenband (van 24mm!)

Ik zal foto’s laten zien als ze weer volledig compleet is.

De andere Longines dame, Heeft wat meer werk. glas, deksel en ze zoemt wel met nieuwe batterij allen loopt daarentegen niet zo snel.
foto’s volgen…

groet Jorrit

Fraaie Longines! Als die zo groot is, mag ik daar dan eens een ‘wrist shot’ van zien? Die 24 mm lijkt me namelijk wel fors, maar ja, dat past natuurlijk bij de kast.
Ik ben benieuwd. Enne… gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! (tu)

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwste aanwinsten. (tu)
Een mooi horloge, prachtig design. De ronde dial in afgevlakte vierkante kast geeft het horloge een unieke uitstraling.
Succes bij de restauratie.

Orologio Signaturis Temporis

Leuke aanwinsten zeg… Hieronder mijn Longines Ultronic

He mooi ding,
De andere longines ziet er ongeveer net zo uit.
Met vergulde (40m) kast en goudkleurige wijzerplaat.

Hoe lang doet ze het op een nieuwe batterij?

Mvg Jorrit

Nette horloges, hoe oud zijn ze ongeveer? Mijn vader heeft nog van mijn opa een jaren 60 Seiko en Pulsar liggen, ik zal eens een keer zoeken en ze op de foto zetten.

Maak je niet druk Jorrit, mijne loopt >1 jaar op batterij…

Leuk,
Ik zag dat de ‘mijne’ een beurt had gehad april 1978. Ik gok dat het bouwjaar in de 70tiger jaren zal zitten.

Ik ben hard opzoek naar een specifieke band (24mm!) alleen ik twijfel:
of leder (netjes en orgineel)
of metaal (moderne look en robuust)

heeft iemand een idee?

groet Jorrit

Zoiets als dit, lekker modern.
www.watchband.biz

Zo’n mooie vintage in jaren 70 tv stijl schreeuwt om een mooie leren band, maar dat is mijn mening maar.

Arjay

Mooi uurwerk…
De vorm van de kast zal ooit wel weer eens mode worden :slight_smile:

Best leuk om af en toe met zo’n ‘raar ding’ te lopen. Als het om retro gaat, kijken we vaak terug naar de jaren '50 of nog verder, maar in de jaren '70 gebeurden er op designgebied interessante dingen.

mooi jaren '70 klokje. Gefeliciteerd. Ik zou er een nos lederen bandje bij zoeken. :slight_smile:

groet Arno.