Spb143 fijnste band

Horloge is aan de grote kant voor mijn pols/smaak, maar ik vind hem heel mooi. Welke band kan de “pijn” verzachten? Nu op de originele band, maar…man man man…

2 likes

Voorbeeld: mijn SKX zit op een of andere marinemaster rubberen band. Ooit besteld voor iemand anders die hem vervolgens niet nodig had :sweat_smile:
Heerlijk zacht rubber, bijna fluweel achtig, maar helaas in 22mm :person_shrugging:
En ja, ik weet dat de SKX nóg groter is dan de SPB. Ik draag hem ook bijna nooit. Maar ik hoef hem ook niet kwijt voor het geld wat ik ervoor zou kunnen beuren. De SPB kost een meervoud, dus die “moet” ik wel willen dragen om hem te houden…

Edit: en nogal stoffig zie ik nu :face_with_peeking_eye:

1 like

Hoe groot is je pols? En maak eens een foto van verder weg, dan oogt het waarschijnlijk al veel minder groot.

Zo lijkt dit 37mm horloge op mijn 17,5cm pols ook gigantisch! :sweat_smile:

En zo ziet het er va een afstandje uit.

1 like

Kan makkelijk zo te zien!
“Miltat” banden voor o.a. Seiko zijn heel fijn met een goede clasp!

Op Jubilee band staat deze ook erg goed!

Gr van de 147 op miltat

1 like

Het is me te doen om de meest comfortabele band. Het formaat heb ik op zich (net) vrede mee.

De fijnst zittende banden zijn in mijn ogen de jubilee en BoR banden. Die zijn vast wel voor jouw model te vinden bij Uncle Seiko, MilTat en consorten.

1 like

De meest comfy band vind ik toch wel de Nick Mankey hook strap. Helaas is de levertijd idioot lang. Erika’s original is ook een prima band.

4 likes

Felix, oale proppenschieter die je bent, koop nou eens een Erika’s Originals.

Of een mankey, zoals onze paella connaisseur hierboven suggereert.

2 likes

Die heb ik al, maar die vind ik een beetje ieletjes, ofwel: dun voor op het toch wel chunky horloge.

Uncle Seiko zal toch ook wel aantal bandjes hebben voor dit model.

Anders zijn er diverse nato’s, mesh, leren opties.

1 like

Ik heb eerst eens diezelfde rubberen besteld die op mijn SKX zit. Stofmagneet, maar zit mega lekker. Dan zien we verder. :+1:

1 like

Dan is het slikken of spugen vrees ik…

Ik vond de stalen band juist erg prima :ok_hand:

Cordura van Cloverstraps misschien een optie? OEM Seiko gespje fixen en klaar :star_struck:

4 likes

Hoop dag dit de oplossing is die je zoekt :crossed_fingers:t2:

1 like

Z199 van Uncle straps :+1:

Een band met een female endlink zal al veel schelen. Dus kies de Uncle Seiko die je mooi vindt.

Mijn advies?
Koop een clasp op Ali met Micro-adjust. Er zijn al een berg mensen op HF je voorgegaan. Ik heb een SPB en een 5je waarbij ik de clasp heb vervangen.
Dat maakt echt een verschil.

Verder zou ik zelf, (lees: mijn mening) geen Jubilee op een SPB zetten. Dat staat niet bij het horloge.

Elke andere FKM rubber band lust een gemiddelde SPB wel.
Hier een klein beetje inspiratie.