SPB143 met 6R35 reguleren

Hahaha…. Mijn bloeddruk is prima😊

En met de Koekoek kom ik wel klaar hoor🤣

1 like

Ik mis hier de no homo :scream:

Omdat niet iedereen hier op een zolderkamer zit met op zijn laptop HF Geenstijl en Xhamster open.

4 likes

Dat soort grapjes is géén ruk aan.

7 likes

Heeft iemand nog een aanbeveling naar aanleiding van het eerste bericht? Zou wel tijd worden na 20 herhalingen van zetten die geen van allen het probleem van @mart104 oplossen.

Mijn SPB149 loopt ook aardig rap, dus ik volg dit met interesse.

1 like
2 likes

Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb een aantal NH-38 (zelde als 4R38) regulated gehad en deze lopen dan, volgens opgave, van 0 tot +8 secondes per dag.

Dus het zal zeker lukken met afstellen.

De 6R35 is notabene zoals Seiko zelf zegt een high-performance movement. Uit ervaring weet ik, tenminste dat geldt voor alle Seiko’s die ik gehad heb, dat ze beter presteren dan de toleranties vanuit fabrieksopgave.

2 likes

Mijne loopt minimaal een minuut per dag te langzaam. Ik volg dit dus ook met interesse. Ik neig er zelf wel naar om hem naar een Seiko servicepunt te sturen en het hun op te laten lossen binnen garantie. Moet ik wel eerst even meten. Daar heb ik de tijd/zin nog niet voor gehad.

Overigens liep hij in het begin wel keurig op tijd, geen idee waarom hij nu zo slecht loopt.

top! dankjewel

@Neyra @stradale
Ik heb net Nico Rijsman in Culemborg een bericht gestuurd. Schijnt een goede / betaalbare horlogemaker te zijn, heb hem gevraagd naar zijn ervaring met de 6r35 en de kosten van reguleren

1 like

Mijn 147 liep ook 18 sec/dag in de plus en na een service bij seiko tussen de 1 en 5 in de plus :grinning:

Dit onder garantie, me happy :blush:

3 likes

Dus hij werd geserviced terwijl hij binnen de specificaties liep? Dat is een flinke coulance van Seiko :innocent:

Ja dat klopt ze hebben gewoon een nieuw uurwerk er in gedaan volgens mij :thinking:

1 like

Mijn 143 liep 1 minuut te snel (en bezel klikte stroef en maar 60x ipv 120). Helaas had ik die van mij uit Japan laten komen dus geen garantie hier. Uiteindelijk wel door Seiko laten fixen (70 euro). Nu is ie top!!

Mijn Alpinist SPB117J1 met 6r35 loopt ook tussen de 1 en 3 seconden per dag.
25 seconden is echt veel te veel.

Ik heb een Mini Turtle met cal. 4R35 en deze loopt ook meer dan prima, iets in de plus. De 6Rxx serie staat erom bekend dat ze lastig kunnen zijn om goed af te regelen, maar een goede horlogemakker kan dit echt wel fixen.

Ben hier ook wel benieuwd naar als bezitter van een seiko met 6R35. De mijne loopt op iets minder dan +20 seconden per dag, wat naar mijn mening net iets te veel is. Ja, ja, het is binnen specificatie maar mijn 4R36 loopt steady +6 per dag. Lijkt me dat de 6R35 dit ook moet kunnen. Ik vind eigenlijk alles binnen de ±10 seconden acceptabel, zo loopt je horloge in een week tijd ongeveer een minuut achter of voor. Dat is prima wat mij betreft

1 like

Mijn SPB143 liep eerst ongeveer +21 s/d, en na reguleren +1 s/d. Ik heb mijn (handmatige) data maar even bijgevoegd mocht u het interessant vinden.

Ik heb hem zelf gereguleerd omdat ik dat leuk vind om zelf te doen, maar iemand met de juiste aparatuur zou dat een stuk sneller kunnen doen.


3 likes

Misschien wel handig om in je achterhoofd te houden dat als t horloge nog binnen de garantie is en een niet geautoriseerd iemand sleutelt er aan, je risico loopt dat je garantie vervalt.

Vraag me wel af of ze dat kunnen zien. Omega had (heeft?) n soort lak/zekering op, waardoor ze kunnen zien of iemand anders em geopend heeft.

:slight_smile:

Daardoor kon ik zelf ook de nodige dingetjes corrigeren, wat me anders wekenlang heen en weer gestuur had opgeleverd. Je krijgt namelijk meestal een ander probleem terug terwijl waar je hem voor opstuurde, maar matig verholpen is. En ik kan het zelf gewoon goed. Maar die lakdruppel van vroeger herinner ik me zeker nog!

1 like