SPB143 met 6R35 reguleren

Mijn SPB143 is een heerlijk horloge, alleen de 6R35 loopt +23-25 / dag. Dit is me net wat teveel

Wie weet een goed adres om dit uurwerk te reguleren / af te stellen? Lijkt me dat binnen 10 sec / dag haalbaar moet zijn.

Terug sturen naar Seiko zie ik niet zitten. Betaal liever wat voor een goede service / afstel beurt.

Heb ook gelezen dat meer mensen hier last van hebben, dus wellicht kunnen we collectief iets regelen :slight_smile:

Bedankt voor de tips!

4 likes

Het is wel een Seiko natuurlijk en geen Rolex.
Het hoort gewoon bij Seiko automaten.
Denk dat het niet lukt met afstellen.

Tuurlijk wel waarom zou dat niet lukken :thinking: van een horloge met een dergelijk prijskaartje mag je ook wel beter verwachten, en gelukkig is dat ook mogelijk. Alleen jammer dat Seiko dat niet zelf in de productie fase reeds doet.

9 likes

Wat een onzin zeg. Mijne loopt +2 sec per dag. Natuurlijk kan dat ook met een Seiko.

8 likes

Zekers….

Had een 6R35 die liep oop met 1-2s plus……

25 is veel te veel!!!

Gaat er niet om of het voor iemand ok is of niet, maar dat uurwerk kan beter!!

1 like

Oké er zullen wel goede zijn maar mijn ervaring met heel veel Seiko horloge is niet zo op tijd.
Maar over welke hebben jullie het dan ?
Foto’s zeggen mij meer als woorden.

Bij de 6r15s lukte het dikwijls niet omdat de smering slecht was. Misschien is het bij de 6r35 beter.

Dat je beter mag vewachten ben ik niet mee eens. Hij loopt binnen de specificaties namelijk. +25 mag hij lopen volgend de specs

1 like

Dat kan maar ik denk daar anders over. En welke tolerantie Seiko zelf aangeeft zal mij worst wezen. Een horloge van ongeveer 1K moet in mijn verwachtingspatroon gewoon beter presteren dan een afwijking van 25 seconden.

6 likes

Het gekke is dat dit uurwerk dus heel mooi kan lopen maar zoals @plp al aangeeft, Seiko niet de moeite neemt om dit af fabriek goed af te regelen.

3 likes

Mijn ex liep op plus 4 dacht ik.

En de 6R15 ook.

1 like

Ja dat mag. Maar dan moet je je afvragen of het wel slim is om zo’n model te kopen. :grimacing:

1 like

Ik heb geen Seiko’s meer :shushing_face:

1 like

Ik snap het wel de duurdere lopen wel beter denk ik.
Maar mijn ervaring met mijn eerste Turtel heel lang geleden.
En alle latere normale duikers automaten lopen niet veel beter dan die oude van 40 jaar plus.
Ik had gedacht dat het in de loop der jaren wel beter zou worden.
De kwarts is wel een mooi product van Seiko wat ik nog heb zien komen.
Maar automaten zit meer leven en ziel in zal ik aar zeggen.

De tolerantie wat Seiko opgeeft is buitensporig….

Een horloge van 1k, vind IK, accepteer ik niet met 25s plus of min….

Dat haalt een goedkoop Miyota ook!!

Gelukkig hoeft dat ook niet want hij mag maximaal -20 lopen ipv 25 :innocent:

Je weet best wat ik bedoel…. 20s is voor mij ook niet te accepteren!

Ik zou niet een discussie aangaan met koekoek, voor je het weet loopt je bloeddruk nog slechter dan een Seiko. :scream:

3 likes

Hahaha…. Mijn bloeddruk is prima😊

En met de Koekoek kom ik wel klaar hoor🤣

1 like

Ik mis hier de no homo :scream:

Omdat niet iedereen hier op een zolderkamer zit met op zijn laptop HF Geenstijl en Xhamster open.

4 likes