SPB525 & SPB527

Ik zag een artikeltje over 2 nieuwe Seiko Presage modellen:

Seiko Presage SPB525 & SPB527: Japan Blue “Ai-iro” Classics

Seiko Presage SPB525 & SPB527: Japan Blue “Ai-iro” Classics

SPB525J1 | Seiko Watch Corporation

SPB527J1 | Seiko Watch Corporation

Ik vind de 525 het mooist, het model dus zonder
open heart.

Jouw mening?

5 likes

Vind ik ook het mooist :ok_hand:. Mooi horloge.

1 like

525!

1 like

Terwijl de meeste reacties hier waarschijnlijk over de open heart zullen gaan -in negatieve zin- vind ik die 24 uurs subdial nog stommer. Een kleine seconde dial zou tof zijn, dit daarentegen volledig puntloos.
Ergo, de bovenste maar :slightly_smiling_face:

Oja, wil nog wel ff kwijt dat ik die uitsparing waar de subdial in ligt wél fraai gedaan vind.

1 like

Me Too Meme GIFs | Tenor

1 like

525 :+1:t2:

Ben het helemaal met je eens. Wat jammer is want de verzinking van de subdial is gaaf en de sunburst net iets leuker dan de textuur op 525.

1 like

Nooit iets met een open hart kopen.

Maar ook geen dress achtig horloge van 40mm+. Om nog maar te zwijgen van het feit dat 13mm dikte een grof schandaal is.

Ik zou het gewoon niet doen tot Seiko leert dat 37-38mm de Goldilocks zone is voor deze stijl. Met maximaal eens 11,5 - 12mm dikte, waarbij dat laatste echt al te veel is.

Ik laat deze allebei aan me voorbij gaan
Wat een prijzen ook :flushed:

1 like

Eens , beetje duur …

Ben fan van open heart, maar dan wel op 6u.
Het asymmetrische wat hier gecreëerd wordt door die 24h subdial daar gaat mijn ocd flink op aan.
Datum venstertje op 3 is de max voor mij zeg maar😂
Vind hem hierdoor ook gewoon erg onrustig ogen in zijn geheel.

Dus de 525!

In het kader van de óngevraagde meningen; dat “three days” bij beiden op de wijzerplaat :dizzy_face:
Wat een horror IMHO…

1 like

De 525 zonder twijfel.

525, maar ik vind geen enkel horloge met open heart mooi dus dan is de keuze snel gemaakt.