Speake-Marin: Black Velsheda Gothic

Van de beschrijving bij deze nieuwe Speake-Marin: Black Velsheda Gothic snap ik geen jota… iemand die het mij - als echte leek - duidelijk kan maken? … :slight_smile:

Hier de ‘uitleg’ … :

Was auf den ersten Blick aussieht, wie eine zufällige Positionierung von Stunden- und Minutenzeiger gegenüber, ist in Wirklichkeit ein Zeiger mit zwei Enden für beide Anzeigen. Folgt daraus: Die Minute liest man von der Eisenbahn-Skalierung auf fünf Minuten genau ab. Die volle Stunde erkennt man also daran, dass das rote Ende des Zeigers auf eine Stundenziffer weist, die halbe, wenn es zwischen zwei Ziffern steht. Die Anzeige der tatsächlichen Stunde übernimmt das t-förmige Ende.

16 ex. a CHF 14.580,00

-> Artikel

Oké, een poging zoals ik het zie :sunglasses:

Eigenlijk is het een Einzeiger, waarbij het rode pijltje de minuten aangeeft en het T balkje de uren.
De minuten zijn per 5 af te lezen op de buitenste ring, waarbij de langer streep de 30 minuten aangeeft.
Het T balkje geeft de uren aan.
In dit geval zou ik zeggen, dat het 8:15 is :interrobang:

P.S. voor een leesbril afhankelijke is dit uurwerk een drama :joy:

1 like

uh ja maar de wijzer met het rode puntje wijst de uren aan…

Die volle Stunde erkennt man also daran, dass das rote Ende des Zeigers auf eine Stundenziffer weist,

? ende ?

:slight_smile:

Ja, en daaruit volgt, imho, dat het dikke streepje (waar ook toevallig een uur staat) 60 minuten aangeeft.
Dus, 5 korte voor 5 - 25 minuten, dan 1 langere dunne die 30 minuten aangeeft. Daarna weer 5 korte voor 35 - 55 en 1 dikke lange voor het volle uur.
De T geeft dan weer aan, om welk uur het gaat. :wink:
Die Anzeige der tatsächlichen Stunde übernimmt das t-förmige Ende

En ja, de Duitse tekst is nogal verwarrend geschreven.

1 like

mmm ok ok aan jouw uitleg zal het niet liggen … maar

het ligt aan mij dan! :slight_smile:

1 like

11:10 :wink:

1 like

ok en wat geeft dat rode puntje nu aan dan??

Sowieso een klok die mij in verwarring brengt.

1 like

10 minuten over een uur :wink:

1 like

it’s me it’s me … ! :confounded:

2 likes

Weer een horloge op
de markt om maar te proberen om origineel te zijn; nou gelukt hoor.

1 like