Voor een DIY projectje heb ik een type schroefpen nodig precies zoals hieronder:
Totale breedte 18mm
Binnenste deel diameter 1,2mm
Buitenste delen diameter 1,5mm
Weet iemand welk merk horloge zo’n dergelijke schroefpen gebruikt voor de schakels, zodat ik er een kan bestellen? 18mm is wel een standaard maat qua schakelbreedte.
Als ik alvast wat merken weet die aan beide kanten van de schakelband schroefjes hebben kom ik misschien ook al wat verder.
Ok, ik heb een alternatief gevonden, iemand die een doos van deze tubes + pin met screw head / friction head heeft liggen?
Gaat dan om de omlijnde maat:

Ik roep even cousins in de UK.
Geen idee of ze het hebben maar je kunt er even kijken.
Ik ben ze op de site van Cousins niet tegen gekomen. Wel HK en USA, maar die kosten wegen dan niet op tegen de baten…zou mooi zijn als ik het wat dichter bij huis kan vinden.
Ben al 3 horlogezaken binnen gestapt maar niet verder gekomen dan een standaard splitpen. 
1 like
Laaste alternatief (niet mijn voorkeur) is een friction pen, (worden gebruikt ter vervanging van geklonken pennen):
Had al 2 a 3 lokale juwelier gevonden die zo een pen wel hebben liggen, maar willen hem niet los verkopen want dat brengt dan te weinig op. Pen is alleen beschikbaar icm een aangeboden reparatie.