Speedbird III nu met logo

Eddie van Timefactors heeft zijn Speedbird III een update gegeven, in plaats van een steriele wijzerplaat staat er nu een logo op. Ik vind het wel mooi, het geeft visueel iets meer balans aan het horloge.

Hoewel de huidige prijs met het 2824 top uurwerk redelijk fors is blijft het een goed value for money horloge. 100 meter waterdicht met schroefkroon, goede lume en een antimagnetische constructie, het is echt een mooi compleet pakket.

De stalen band is mooi afgewerkt en zit erg comfortabel, het is alleen jammer dat de enige afstelling gebeurt door het plaatsen of verwijderen van schakels, er is geen fijnafstelling. Ook op diverse NATO’s en leren banden ziet het er mooi uit, de band beïnvloedt bij dit horloge sterk de looks.

De eerste 1000 zijn met steriele plaat gebouwd, vanaf heden dus met logo. Ik heb een steriele maar mijn cursor zweeft toch boven de buy knop. Wat vinden jullie?

2 likes

Nog even een plaatje van de “oude” ter vergelijking

2 likes

Een prima verbetering zo :+1:

Maar (ik heb er twee gehad :grin: ) ik kon steeds niet wennen aan die stalen band… Alternatief voor deze is de Sinn 556. Maar die is gelijk een paar honderd € duurder.

Damasko please :smiley:

1 like

En Damasko is weer een paar honderd € duurder als de Sinn :wink:

En zo loopt deze hobby steeds uit de hand haha!

MK XII please

4 likes

Dat loopt wel meteen weer zo in de papieren. En de datumschijf is de verkeerde kleur :wink:

Veel beter. Het steriele zag er wat goedkoop uit imho

Ook mooi, maar wel een heel andere look. Vind ik niet te vergelijken.

Ik ga ze binnenkort eens rustig vergelijken, kreeg net van Eddie bericht dat hij onderweg is :blush:

Het leuke van de steriele wijzerplaat vind ik dat je een horloge met mooie specs draagt zonder enig zichtbaar merk, echt helemaal voor jezelf. Net zoiets als de GW-5000 met zijn stalen kast waar je ook aan de buitenkant niet aan ziet dat het een “speciale” G-Shock is.

Het is een beetje als hard werken bij een bedrijf dat het niet waardeert of in je zwarte broek pissen, het geeft een warm gevoel maar niemand ziet er verder iets van.

2 likes

Ik moet zeggen, dat ik een horloge met een logo, als is het maar een driehoekje of ruitje wat een merk aangeeft, verreweg prefereer t.o.v. een anonieme wijzerplaat. Het doet mij namelijk altijd denken aan de horloges die Parnis placht te maken, imitaties van bekende merken, zonder de merkjes (en ja, op speciaal verzoek, kun je ze óók mèt de merkjes krijgen!):

Ik vind de steriele plaat beter tot zijn recht komen. Maar dat ook komen omdat ik de typografie van het logo niet geslaagd vind.

No-logo please!

[URL=http://s231.photobucket.com/user/louisfortis/media/DSCN0017.jpg.html]

[/URL]

3 likes

Wat was er aan de hand met de stalen band (rijmt lekker). Ze zien er heel comfortabel uit.

De No-Logo is the one to have!

Dus als je al een sterile dial Speedbird hebt zou ik de jeuk even over laten waaien! :+1:

Groeten,

Noel.

Te laat, hij ligt al in de UPS wagen…

1 like

Te dik/zwaar, stug en niet zo flexibel als bijv. een oyster band

Wat is Eddie toch snel, gisteren besteld, nu al om de pols!

Mijn eerste indruk is dat het logo de wijzerplaat iets meer balans geeft, soms vind ik het zonder wat kaal ogen. Ik begrijp dat de meningen daarover verdeeld zijn, gelukkig maar, stel je voor dat we allemaal hetzelfde zouden dragen :wink:

Ik ga hem eens lekker een weekje dragen en bekijken, mogelijk gaat de steriele weg maar er is ook een goede kans dat hij blijft op een Nato en die met logo dan op de stalen band. Time will tell…

Even een quick and dirty plaatje, ik heb matig licht hier.

3 likes

Grappig, ik vind hem juist wel comfortabel. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Ik voel wel dat de verse die ik net binnen heb wat stugger is dan de eerste, ik denk dat ze even moeten worden ingedragen? Een fijnafstelling zou wel prettig zijn, nu gaat dat per schakel en dat is een beetje een grote stap.

Mee eens.