Speedmaster aan Leer?!

Zopas een lederen bandje aan men Speedy gemonteerd.

http://imageshack.us/photo/my-images/838/img00103201112261525.jpg/

Foto genomen met men GSM-toestel.

http://imageshack.us/photo/my-images/16/img00106201112261526.jpg/

Foto genomen met men GSM-toestel.

Mijn vriendin vindt het helemaal niets. Ikzelf vind het echt iets hebben. Deze cognac kleur combineert mooi met de patina van de markers. :slight_smile:

Wat vinden jullie van deze combinatie?

Je vriendin heeft smaak!

Ik zeg niet doen, lekker op staal houden.

Dat zal ze graag horen natuurlijk. :wink:

Standaard zit deze Speedy aan een 1479 stalen band. Echter is dit niet mijn favoriete stalen band welke Omega heeft uitgebracht voor de Speedmaster.

Mijn vorige Speedmaster zat aan een 1171 welke veel strakker en minder opzichtig was.

Vandaar dat ik eens een lederen band probeer. :slight_smile:

Speedy op leer kan erg mooi zijn. Maar niet met deze band.

Ik vind het zeker kunnen!

Een Speedmaster is 1 van de zeldzame horloges die eigenlijk op elke band mooi is.

nou… Vintagecollector… je hebt een paar bandjes…;).

Ik zou de speedy lekker op staal houden of een andere leren band uitzoeken, persoonlijk vindt ik dit niet echt mooi.

vintagecollector Schreef:

Een Speedmaster is 1 van de zeldzame horloges die
eigenlijk op elke band mooi is.

Mee eens! Dat is meteen de kracht van het horloge! (ik durf het bijna niet te zeggen… ik heb de mijne momenteel aan een nato…)

Menno

Kan wel met leer en die kleur maar vind ook die band niet mooi. Denk dat een groffe buffel of suedeachtige band wel mooi zal staan. Of een mooie struis.

Super mooie speedmaster, met een leren band kan, maar niet met deze, vind ik tenminste. Zie hierbij nog wat voorbeelden hoe het kan:

Groet,
Martin

Ik merk dat de meesten de band niet mooi vinden.

Heeft dit te maken met de kleur of is het het model van de band wat jullie niet ligt? :slight_smile:

De kleur heb ik reeds wat donkerder gemaakt met schoensmeer. :smiley:

gr. Glenn

Die band (en klok) van de middelste vind ik echt prachtig en zo eentje bedoelde ik ongeveer. Weet je waar je die kunt krijgen???

De band is een originele omega band voor een clipsluiting. 98000188
Te koop via…internet…omega dealer…Ebay.
http://www.ofrei.com/page1206.html

gr

Ik wou graag een beetje een stoere uitstraling… :slight_smile: vandaar dat ik zo een band had geprobeerd.

Andere suggesties zijn zeker welkom! Komaan jongens! (tu)

Omdat ik vaak wil veranderen van bandje mogen ze niet te duur zijn… Ik heb liefst 5 mooie bandjes welke per stuk 30EUR zijn dan 1 band voor 150EUR… :wink:

gr. Glenn

Goedkoop kan ook zijn prijs hebben. Je moet niet willen dat je goedkope band breekt je je horloge in de plomp ziet vallen.

Jantje.vlaam, geen leuke gedachte hoor. :smiley:

Ik spreek over merken zoals Rios en Hirsch. Deze kan men toch degelijk achten?

gr. Glenn

Visualiseren maakt duidelijk :wink:

Hirsch maakt goede banden schijnbaar, ik heb ze zelf niet.

Waar ga jij je bandjes halen en welke merken hebben je voorkeur?

gr. Glenn

Mijn Omega’s kleven het beste aan staal.

Ik koop veel via Ebay. Soms ook goedkopere of zelfs erg goedkope banden, maar het meeste is origineel Omega staal.

Onlangs heb ik een 20mm mesh gekocht die erg goed bevalt. Ik heb een Watchado brace gekocht (die moet nog komen) en ik heb 2 “Breitling style” 20 en 22mm stalen banden gekocht voor een Seiko die nog moet komen.

Daarnaast een lichtblauwe Nato bij onze forumsponsor.

Dit is mijn laatste lederen aankoop voor mijn MKIII. Mocht die qua looks bevallen, dan ga ik op zoek naar een kwalitatief goede versie (voor 18 dollar incl verzendkosten verwacht ik niet heel veel).

Glenn Schreef:

Jantje.vlaam, geen leuke gedachte hoor. :smiley:

Ik spreek over merken zoals Rios en Hirsch. Deze
kan men toch degelijk achten?

gr. Glenn

Hoi Glenn,

ik vind de band zoals jij hem hebt ook wat minder persoonlijk. Zelf zou ik gaan kijken voor een croco-print van Rios. Gewoon zwart (desnoods met witte stiksels!) of cognac zoals deze:

*foto geleend van GJ, zie link voor meer plaatjes http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,94975,94975#msg-94975