Speedmaster Auto Schumi

Hallo horlogegemeenschap,

kunnen jullie mij zeggen of het horloge op de foto’s een originele Omega is?

Een lederen bandje zit gemonteerd, het metalen bandje heb ik er ook bij.
De kroon zit er spijtig genoeg niet op.Bij het bewegen van de horloge is niet enkel de automatic-rotor te horen, dus daar zal ook nog wel iets fout zitten…

Nog een aantal andere vragen :

-mist de horloge 2 drukkers (aan de linkerkant)?
-is het duur om deze horloge mechanisch te herstellen? Spreken we dan over €100 of €500 of nog meer? ( zonder polijstwerk, optisch verbeterwerk)

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Mvg,
JPR

Ik weet er helaas te weinig vanaf, maar wat is dat ding toegetakeld, lijkt wel of het in de speelgoedbak van een kleuterschool heeft gelegen.

Succes er mee.

Eerste indruk: geen origineel.
Volgens mij wordt de tekst op de deksel door Omega niet gelaserd maar gedrukt als ik het goed heb.
Maar, ik kan het ook mis hebben.

gr Ron

Het lijkt mij ook geen origineel, de wijzers en gravering op de achter deksel lijkt mij niet te kloppen. Heb je deze op marktplaats gezien? Ik kan er ook helemaal naast zitten maar dit is mijn eerste indruk. Ben benieuwd wat andere zeggen.

Ik heb de horloge vandaag voor weinig geld gekocht op een antiekveiling…

openmaken en kijken wat voor uurwerk erin zit, dan weet je snel genoeg, er is bovendien veel info te vinden op internet over de uurwerken en hun serienummers ( die staat ook op het uurwerk gestanst, dus ik raad je aan om hem open te maken en als je geen gereedschap hebt, dan laat je het even openmaken in een horlogewinkel, zo gebeurd,

een nepperd laten maken is natuurlijk onzin, een echte laten servicen door Omega kost een veelvoud van je aanschaf, dat kan zo 400 too 600 euro zijn, dus pas op.

succes en laat vooral de binnenkant zien hier , dat is leerzaam
als je de site met serienummer wil hebben hoor ik het wel

Lijkt me echt. Ff googlen…

De 3520.50.Als ie idd echt is, was het denk ik een goede koop. Al is het geen heel duur model (wat ik zo op het eerste gezicht langs zie komen).

http://watchluxus.fr/marcha/place_du_marcha?id=20

Zou hem btw denk ik niet naar Omega sturen. Er zijn horlogemakers die hetzelfde kunnen…

Hij is hardstikke fake:

Er staat een jaartal in dat subvenster, chinees uurwerk en geen VJ 7751.

Je kunt 'm weggooien.

Lijkt mij nep.
Day/date versies hebben geen jaaraanduiding maar een dagaanduiding en de dag/datum aanduiding hoort zwart ipv wit te zijn.
En volgens mij klopt de achterkant ook niet. De M.Schumacher versies hebben een andere kleurstelling.
Correct me if i’m wrong

Bernard Schreef:

Hij is hardstikke fake:

Er staat een jaartal in dat subvenster, chinees
uurwerk en geen VJ 7751.

Je kunt 'm weggooien.

Hahaha… Die had ik dus mooi gemist! :)o

Idd weg ermee.

weggooien is nou ook weer erg negatied voor iemand die hem met plzr heeft gekocht voor hopelijk weinig, laat hem lekker de achterkant eraf halen en ons weer laten zien wat daar allemaal te zien is toch?
leert hij van en wij ook, omdat we dan het uurwerkje zien in al zn wel of niet nepglorie.

De deksel kan er ook gewoon bij bedacht zijn. Voor zover ik weet zijn er inderdaad van de day/date geen Schumi modellen. Die zijn allemaal erg kleurrijk.

ik heb de gele/rode/ en de laatste uitvoering van de speedmaster schumacher gehad,maar dezse lijkt daar in het geheel niet op.
gr.john

Zo te zien ben je bedonderd… Gelukkig betaalde je er niet veel voor.

De cijfers op de lunet kloppen niet, zijn te dik. De rest staat hierboven al.

Dit is inderdaad een nep of half nep. Ik heb zelf een een speedmaster schumacher gehad. Het wordt Schumacher is er in gedrukt en is rood, zie ook de site van Clockwise, die verkoopt ook een speedmaster schumie en daar kan je het ook op de deksel zien, staan rode letters. Daarbij moet je ook altijd op de invulling kijken van de datum en dag. Dat geldt haast voor alle horloges, deze zijn op een bepaalde manier op gevuld, wat de neppers niet hebben, zo herken je ook een nep of echte Breitling. En het merk teken of naam op de wijzerplaat, bij nepper zijn erop geprint en bij echte “geschilderd”. Ook serie nummers. Bij de Seiko divers is altijd, volgens mij zes cijfers. Bij mijn Breitling zie je het serie nummer niet zo op het eerste gezicht, maar pas als je de horloges op een bepaalde manier richt. Ik zou zeggen snuffel even op internet, er zijn genoeg sites die je haar fijn laten zien wat nep of echt is en dan sta je versteld.

Ja, dit is een nepperd. Die originele modellen hebben trouwens ook aan de linkerkant geen pushers.

Mocht je toch sterk ontgoocheld zijn met je aankoop, dan kan je eventueel de veilingsite confronteren met het feit dat ze fake aanbieden?

Opnieuw hallo!

Ik heb het werk te zien gekregen en het gaat hier overduidelijk om een replica.
Gelukkig is de financiële schade miniem en zit er nog een mooi lederen bandje op de horloge! :slight_smile:

Bedankt voor jullie meningen,

JPR

Misschien als je handig bent, kan je in de kast een ander uur werk zetten met een andere wijzerplaat. Ik ben ook bezig een om het uurwerk van een Swatch horloge
los te vijlen en dan in een ander kast te zetten met bijvoorbeeld andere wijzers, ben je even lekker bezig. Maar ik zou toch misschien bij die veiling terug gaan en je verhaal doen, want inprincipe mogen zij volgens mij geen neppers verkopen niemand natuurlijk, maar ja dat is weer een hele ander verhaal.

JPR Schreef:

Opnieuw hallo!

Ik heb het werk te zien gekregen en het gaat hier
overduidelijk om een replica.
Gelukkig is de financiële schade miniem en zit er
nog een mooi lederen bandje op de horloge! :slight_smile:

Bedankt voor jullie meningen,

JPR

http://i450.photobucket.com/albums/qq221/JDS85/ome
ga/IMG_8636.jpg