Ik zag net dat de prijzen in Duitsland net zo hoog zijn. 700,- teuro voor een speedmaster. En inderdaad geldt dat voor ieder servicecenter. Lekker concurrerend
Volgens mij is er wel een verschil als je hem naar W&V brengt en je hem voor een beurt brengt volgens de Omega normen (en dus met certificaat en de hele marketing er omheen) of voor een ‘gewone’ beurt zonder het hele circus maar wel met W&V garantie.
Het uiteindelijke resultaat is hetzelfde, enkel het prijskaartje verschilt…
Hmmm… vreemd. Ik heb geen ervaring met de service van een Omega bij W&V maar heb er weleens een (Omega) horloge gekocht. Dit horloge was volledig door hen geserviced, zonder certificaat.
Het zijn aardige mensen bij W&V, maar niet altijd even commercieel. Als je er expliciet om vraagt DENK IK dat er veel mogelijk is. Misschien zit daar ook het verschil. Omdat ze een gecertificeerd servicecenter zijn mogen ze het niet zelf aanbieden?
Voor service aan een Rolex heb ik wel ervaring met W&V. Toen was ik er in ieder geval GEEN 750 voor kwijt. Overigens zou ik tegenwoordig voor service aan welk horloge dan ook naar Nico Rijsman gaan.
Dit vind ik, naast de prijs, dus het grootste voordeel van tweedehands kopen. De drempel van de juwelier kost je €1000, en het eerste lullige krasje ook. Ik zou een nieuw horloge in het hogere segment niet of nauwelijks durven dragen. Hoera voor jong gebruikt! (Of nog beter: oud gebruikt).
Vandaag contact gehad met w&v. @Watcher68 moest er toch zijn en heeft effe voor me geïnformeerd.
Het is niet mogelijk om te kiezen voor een “w&v-service” ipv voor een omega service. Zij mogen (of willen) hier niet van afwijken, met het al eerder genoemde prijskaartje. Jammer.
Mijn aanname is dat je misschien (?) goedkoper uit bent bij een horlogemaker die die niet door Omega is gecertificeerd?
Ik vraag mij dan wel af hoe zo’n horlogemaker aan alle (originele) onderdelen komt en of goedkoop niet uiteindelijk duurkoop is. Samengevat heb ik het maar niet gegokt; mijn Speedmaster komt aankomende woensdag terug via Mikropakket via Frans de Groot.
Heb de factuur al wel ontvangen: pakkingen, polijsten, wijzers, pushers, kroon en uurwerk (?) vervangen…
Ik ben wel benieuwd; en ja het kostte een godsvermogen
Tja, niet dus. Voorheen boden Otto Frei en Cousins nog wel uitkomst, maar ook voor hen is de kraan dicht. Je moet dan geluk hebben op ebay, of naar iemand als Ferrie Schweitzer gaan, die zelf nog voor een ongelooflijke bult vintage Omega parts heeft liggen.