Zo, mijn “Moonwatch” is besteld; ref 311.30.42.30.01.005, dus met stalen band en plexi glas (ik vind saffier niet mooi vanwege de dikke rand).
Met dank aan de tips hier op HF heb ik hem denk ik voor een mooie prijs van een betrouwbare leverancier (goede reviews), en afkomstig van een Nederlandse AD
Vanwege eventuele garantie was een horloge dat in de EU was geleverd voor mij een must; het zal niet de eerste keer zijn dat ik bij een duur product aanspraak moet maken op de garantie, en dan geeft een EU horloge mij een beter gevoel.
In ieder geval ben ik nu tevreden, zowel over prijs als afspraken, en kan ik niet wachten tot ik hem om mijn pols heb (duurt nog een week of twee, ook omdat ik hem persoonlijk wil ophalen, en de komende anderhalve week in het buitenland zit).
Ik heb hem op staal besteld, maar ik zit nog wel een beetje te dubben; ik vind een mooie leren band, vooral van wat ruwer leer, wel erg mooi staan. Dat wordt dus nog even zoeken. Zelf ben ik qua draagcomfort ook te spreken over NATO banden, maar ik weet nog niet of ik dat in combinatie met de Speedmaster een mooie combinatie vind.
Zodra hij er is, en ik de mogelijkheid heb gehad om hem op te halen, zal ik hem uitgebreid showen Vandaag heb ik mijn vintage Seamaster 600 om, om alvast in de Omega stemming te komen
Ik heb hem ook op staal, en daar draag ik hem vaak op. Afwisselen met leer doe ik regelmatig. De Speedmaster kan met heel veel banden overweg, dus dat wordt bandenkopen vrees ik.
Veel plezier ermee! Ik draag de mijne nu al bijna een maand aan een stuk en dat bevalt zeer goed. Ik heb ook al een lederen cognac racing strap liggen, maar die moet ik nog eens monteren. Op staal is ook wel erg mooi en comfortabel moet ik zeggen.
Sowieso een goede beslissing om hem op staal te kopen, zelfs wanneer je die niet of nauwelijks draagt: bracelet in de kluis i.v.m. eventuele verkoop en dan een mooie strap kiezen of laten maken. Bijna alles staat op de Moonwatch.
Precies, dat ga ik ook doen. Het is ook erg leuk om hier te lezen dat anderen zoals jij er al een hebben besteld of hebben aangeschaft. De Moonwatch vind ik ook de mooiste van de Speedmasters, andere uitvoeringen zijn best wel fraai, maar vielen voor mij af. Wanneer ik tot aanschaf over kan gaan weet ik nog niet precies, misschien zo rond de zomervakantie. Of wie weet komt het toch nog eerder op een onverwacht moment😀.
He tpnvdb…net weer even de Speedy gecheckt op zijn 24 uurs loop.
Nu na 4 dagen op 6 plus seconden dus exact 1,5 seconden in de plus per 24 uur. Nu ook een maand en 4 dagen om de pols we gaan nog even door met het inlaten lopen van de Speedy. dat 1861 uurwerk begint echt goed te lopen!