Ik zag van de week een Omga Speedmaster pro met het caliber 321 staan op marktplaats voor 2500,-
Nu heb ik sinds mijn laatste aanschaf voorlopig geen geld voor dit soort toch interessante horloges, maar ik vroeg me uberhaupt af of het een nette prijs is voor zo’n volgens mij bijzonder caliber?
Kan een expert mij misschien ook vertellen of dit getoonde horloge wel helemaal origineel is?
Ik vindt het horloge er nl. verdacht goed uitzien…
Bij voorbaat dank voor de eventuele reacties!
Vriendelijke groet,
Eric
Dit is ''m neem ik aan. De bezel is in elk geval nieuw en niet tijdsconform. Ook de wijzers zijn volledig vervangen. Dus niet in originele staat in elk geval. De Omega is wel opgelegd, wat klopt bij een 145.012. De verkoper heeft het over EUR 2.750 als minimum. Omdat het horloge in een niet authentieke staat is (waarschijnlijk wel allemaal Omega service onderdelen) zou ik ook niet meer betalen, en het horloge nog wel beter willen ziet, het serienummer willen weten, en het uurwerk goed willen bekijken.
Een faire prijs. Er worden 321 Speedmasters aangeboden voor belachelijke prijzen (zijn dan ook vaak onverkoopbaar). Daarbij, origineel is leuk, maar ik zag laatst bv een Speedmaster met 321 te koop staan met zeer beschadigde wijzers etc. (binnenkanten helemaal kapot geduwd dooor foutieve montgae), dan zou ik liever nieuwe wijzers erop hebben… maw, mocht ik in de markt zijn voor Speedmaster, dan zou deze mijn voorkeur hebben boven de vele 861 of 1861 Speedmasters.
Dank jullie voor de reacties; zoals gezegd geen budget hier ervoor, maar ik was wel nieuwsgierig.
Ik vindt het jammer dat ik niet zelf kan zin of iets origineel is, maar dat vergt nog heel wat meer uurtjes horloges bekijken lijkt me
Fijne dag.
Eric
ps Ik was idd de link vergeten te pasten, excuus.