Met de Chrono lopend?
Nee zonder chrono
Helaas slecht nieuws: het horloge is nu twee keer op een dag helemaal gestopt, ook zonder chronograaf dus. Van kwaad tot erger. Ik zal het dus zsm wegbrengen… geen kerst voor de speedmaster dus 🥲. Oh well, dan maar de onverwoestbare G Shock 
Ik heb de zelfde ook ongeveer uit die maand. Alleen heb ik hem nog niet gedragen… ga dat maar is doen denk ik… wie weet is de mijne ook niet helemaal in order.
kunt 'm ook opwinden zonder dragen. Ziet vanzelf hoelang hij blijft lopen
Betekent niet dat het meteen zichtbaar is/wordt, sommige 3861’s hebben al 2 jaar geen probleem met het uurwerk met of zonder chronograaf die loopt.
Dat wordt lastig want het horloge wil niet meer opwinden. De laatste keer dat hij het deed werkte het 10 uur om de pols en toen begaf hij het. Ik blijf er nu maar af om meer schade te voorkomen.
was niet voor jou bedoelt maar omegajeff

Kan het zijn dat je het horloge te ver hebt opgewonden?
Lastig te zeggen. Als het horloge niet meer verder wou dan ging ik het niet ik het niet forceren.
Deze opmerking heb ik al vaker onderuit gehaald: bestaat niet. Hoor ik vaker van oudere klanten….
Te ver opdraaien zou een gebroken veer opleveren. Uurwerk klemt ergens of heeft op een ingrijping of draaipunt teveel weerstand
Is echt extreem hardnekkig. “Overwound” is gewoon een bestaand Engels woord, terwijl het hele fenomeen niet bestaat…
Horloge ingeleverd bij S&C op 11 december. Inmiddels is het 11 april en nog altijd niet terug. Herkennen mensen de lange wachttijd? 
Dat vind ik wel heel lang duren voor een garantiekwestie, heb je al contact opgenomen?
Jazeker. Een maand geleden had hij klaar moeten zijn. Ik had toen gebeld en ze gaven aan dat het nog een maand langer zou duren vanwege schaarse materialen en drukte. Binnenkort maar weer eens bellen, maar je kan weinig doen vrees ik…
Is niet de schaarste aan materialen maar schaarste aan capabele horlogemakers.
De SG bied een „slecht“ loon en komen hierdoor niet aan voldoende mensen. In andere technische beroepen kunnen ze gemakkelijk 20 tot 30% meer verdienen
Veel reparaties worden doorgestuurd naar CH omdat er hier geen capaciteit genoeg is, en in CH loopt het blijkbaar ook vol.
Gaan niet naar CH, hier is ook een tekort aan mensen.
Waar ze dan wel heen gaan, houdt ik voor me.
Een gedeelte gaat zeker wel naar CH.
Maar ik ga er geen welles/nietes spelletje van maken.