Speedmaster Co-axial Master chrono

Hi!

Ik ben helemaal nieuw met Omega, maar tijdens het windowshoppen viel mijn oog op het volgende model, en sindsdien heb ik zin om hem te kopen. Simpel eigenlijk.

(Excuses voor de superzoom-foto met 30cm vitrineglas in between).

Iemand met een behoorlijke schare Omega-kennis die mij kan vertellen wat deze speedmaster maakt tot wat hij is? Zeker in betrekking tot de prijs die er niet om liegt. Ik vind online slechts een hele enkele vergelijkbare, maar die zijn vaak ook moeilijk te beoordelen alszijnde honderd procent identiek aan deze.

Het stom het ook klinkt, ik vind het fijn om te kopen bij een mooie juwelier. Even zitten, koffie, wat dingen passen, dat mag heus ‘iets’ extra’s kosten, maar graag wil ik zeker in het buitenland even de common sense van mijn mede- forumgenoten met een hart voor omega.

Ik ga morgenochtend langs om te passen.

Bij voorbaat dank.

5 likes

Op chrono24 vind je er wel wat: https://www.chrono24.nl/search/index.htm?query=329.30.44.51.01.001&dosearch=true&searchexplain=1&watchTypes=&accessoryTypes=

Leuke vraag. Wat maakt de Speedmaster authentiek? Ik ben ook benieuwd.

Specifiek dit model t.o.v. een normale speedmaster Guus. Dat snap je toch wel.

1 like

Bizar hoeveel euro dat scheelt toch. Scheelt 20% ofzo tov die juwelier.

Oké, oké, oké, inmiddels wel!

Ai… ik heb mijn vingers gebrand…

Ik zou je altijd aanraden om eens met @crownguard te praten… Heeft ook heerlijke koffie en meer verstand van horloges dan menig juwelier.

En betere prijzen.

Inderdaad, Crownguard eens checken, of bij Ten2two staat een Dark Side of the Moon voor een mooie prijs: Link
Ceramische kast dus zelfs jonggebruikt komt daar geen krasje op…
Indien toch Juwelier, dan zeker een mooie korting vragen, 10-15% moet je kunnen krijgen.

1 like

Ik ga hem sowieso even passen. Zal eens kijken hoe ver zij bereid zijn te gaan. Ik meen het horloge op c24 op sommige plaatsen voor 5k en een beetje te zien. Dat zijn verschillen die ik niet kan verklaren, behalve dan misschien een fancy juwelierspand in de Berlijnse binnenstad 🥴

Omega 9300 Co-Axial chronograaf automatisch uurwerk
Saffierglas
Datum
44mm

Dat zijn de grootste verschillen met de Speedy Prof

1 like

T.o.v. de Speedmaster Moonwatch - (laten we zeggen het origineel ) - hebben we het hier over een saffier glas, een racing dial, een datum, een glazen caseback en het is een chronometer. Dat kun je als upgrade zien of als verwijderd van het origineel. Feit is dat je er flink wat meer voor betaalt.
Succes met passen en je keuze:+1:

Op chrono24 staan ook prijzen zonder de BTW :grimacing:… zeker bij de italianen. Dat scheelt ook een stukkie

Hij was prachtig om de pols. Ik was op slag verliefd. Ga hem zo ophalen.

6 likes

Gefeliciteerd dan alvast! Heb je het ook nog over de prijs gehad met de verkoper?

Er is wel iets afgegaan, maar geen 10 procent. Je zou dus kunnen stellen dat ik flink heb betaald, maar de ervaring was een prachtige. Anderhalf uur gezeten en van alles gepast. Bedankt verder.

3 likes

Toch fijn dat je korting hebt gekregen en de ervaring is inderdaad ook wat waard. Als ik het goed begrijp ben je nu ook op vakantie?? dus zie het als een souvenir van je vakantiegeld. :wink:

Klopt ja. Ben in Berlijn met mijn vrouw. We gaan zo richting Goslar (don’t ask) nadat ik het horloge heb opgehaald. Die heb ik even achtergelaten zodat we even konden eten. Ik zie het ook als een souvenir.

Overigens vind ik afdingen moeilijk op iets wat ik mooi vind en graag bezit. Heb mijn best gedaan, maar datzelfde geldt voor de verkoper. Een jonge jongen, zeer over te spreken.

Gegroet.

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige Speedmaster en als Omega-fan wens ik je een fantastische Omega-tijd!

Prachtig horloge…
Als Omega deze lijn nu eens uitbracht in wat meer gangbare maten…ofwel <41/42mm en minder dik, dan ga ik hem gisteren nog halen :+1:

1 like

Ik verwacht dat iets soortgelijks gaat gebeuren en dat Omega de Speedmaster lijn zal uitbreiden met versies van de Speedmaster die gebruik maken van het nieuwe 3861 uurwerk (dat nu nog enkel beschikbaar is in limited editions). Het geeft gelegenheid voor een co-axial uurwerk met de daarbij horende voordelen (COSC certificatie, anti-magnetisch), maar als handopwinder met de authentieke dimensies.

Maar goed. In de tussentijd… De Speedmaster Co-axial master chrono is nog steeds een super mooi horloge. En er zijn nog steeds velen die de wat grotere maat juist aantrekkelijk vinden. Gefeliciteerd met de aankoop.

1 like