Ik heb al eens eerder een speedmaster gepost met een zeer opvallende witte dial (zie http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,280876,280995#msg-280995). Daar zat het nieuwere caliber 3304 (vermoedelijk valjoux 7753? iemand? toen ook geen reacties…) in. Deze heeft de datumpositie op 4 uur.
Nu zie ik ineens in dezelfde serie goedkopere horloges?? Dit komt denk ik door het 1164 caliber (valjoux 7750) van omega. (datumpositie 3 uur) Verder gebruiken ze volgens mij dezelfde banden en kasten toch? of heeft iemand een andere reden welke ik over het hoofd zie?
nu goed, om een uurwerk te tonen waar de 1164 in zit: Wat vinden jullie van deze opvallende speedmaster?
Heeft iemand deze en kan deze persoon spreken uit ervaring?
Ik heb vrij forse polsen en had in het verleden reeds een PAM 112, maar toch vind ik deze maat van speedmaster perfect voor mij. Hij draagt ook zeer comfortabel.
De rotor is helemaal niet luidruchtig in vergelijking met andere horloges die ik heb.
Er is ook nog een model speedmaster date met een basis ETA 2824 volgens mij en een chrono module daarop geschroefd. Volgens mij is dat het “oude” model.
Er is ook nog een model speedmaster date met een
basis ETA 2824 volgens mij en een chrono module
daarop geschroefd. Volgens mij is dat het "oude"
model.