Speedmaster Frankenwatch

Gewoon te koop, een Speedy Pro Frankenwatch.

De verkoper is in ieder geval helemaal eerlijk. Voor velen misschien duidelijk maar misschien voor een enkeling ook niet.

http://www.chrono24.nl/omega/vintage-speedmaster-cal-321--id1669112.htm?SEARCHSTATS_BRAND_ID=&SEARCHSTATS_MATERIAL_ID=&SEARCH_REGION_ID=&STARTSEARCH=Zoeken&braceletMaterial=&caseMaterials=&countryIds=&dosearch=true&manufacturerIds=187&maxAgeInDays=&priceFrom=&priceTo=&query=speedmaster+321&searchexplain=false&showpage=2&sortorder=0&watchTypeId=U&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Een 321 uurwerk in een kast van 10 jaar jonger en een band die ongeveer nog 10 jaar jonger is.

Met dat extract van Omega ben je dan toch wel een beetje genaaid imho.

Kan bij service zijn vervangen. Misschien is mijn opmerking vergezocht maar het blijft Omega spul dus is het wel authentiek Omega. Niet tijdscorrect maar dan nog. Onder frankenwatch versta ik eerder een mix van authentieke en aftermarket onderdelen.

ryan Schreef:

Kan bij service zijn vervangen. Misschien is mijn
opmerking vergezocht maar het blijft Omega spul
dus is het wel authentiek Omega. Niet tijdscorrect
maar dan nog. Onder frankenwatch versta ik eerder
een mix van authentieke en aftermarket onderdelen.

Het zou wel opmerkelijk zijn als dit allemaal bij service is vervangen. Zeker met die band die relatief kort geproduceerd is en maar aan weinig horloges zit.

Over de wijzers/plaats wordt niets gezegd. Horen die nog bij het uurwerk? Zijn die ook vervangen. Is dat tegelijk met de kast gedaan? Voor mij is dit een Frankenwatch maar misschien is mijn interpretatie anders. Een horloge samenstellen met authentieke onderdelen uit verschillende jaartallen is voor mij wel een frankenwatch namelijk.