Speedmaster gejat, full set verkopen?

Dag allen,

Een tijd geleden is mijn speedmaster gejat. Nu heb ik ondertussen een nieuwe gekocht, full set. Van de oude heb ik nu alle accessoires nog. Het was een full set uit 2018 met loupe, papieren, NATO band, velcroband, gereedschap enz in de mooie omega doos. Ik overweeg nu om dit te verkopen, maar vraag me af of ik dit wel moet doen. Wat is de waarde überhaupt? En loop ik het risico dat iemand er misbruik van maakt? Ik zou wel willen weten hoe jullie er over denken.

4 likes

Heb je foto’s?

Ik zou het niet doen. De enige reden dat iemand het zou kopen is zodat:

Lijkt me niet relaxt.

1 like

De set kan je prima verkopen, maar de papieren/pasjes niet

8 likes

Nato en velcro band kun je zelf houden (de ene kun je gebruiken en de andere blijven nieuw in je doos zitten), bandentooltje en loupe kun je ook wel gebruiken, papieren zou ik bijhouden voor het geval je ze nodig hebt (verzekering of heel misschien zelfs de politie en aan die papieren heeft niemand wat). Maar die doos, die is enorm en wat ben je er mee???

Dus mocht je die doos kunnen verkopen, zou ik het doen in jou plaats, de rest zou ik houden en gebruiken :wink:

1 like

Er zullen zat gasten zijn die wel een Omega hebben maar niet de bijbehorende dozen etc. Voor hen een kans de set compleet te maken, uniek identificerende zaken als pasjes uiteraard zelf houden…

6 likes

Op zich wel een mooie doos. Daar kun je bijvoorbeeld prima je skischoenen in opbergen.

18 likes

Er was hier laatst iemand die had zijn Speedmaster big box omgetoverd tot een 10 piece horlogedoos. Zag er super tof uit :sunglasses:

8 likes

Gebruiken ga ik het niet. Ik draag m op staal en de andere spullen heb ik met de nieuwe ook gekregen.

1 like

Ja maar @Cheesert heeft er dus nu twee die kan dus een nieuwe wandkast kopen om die dozen bij te houden… en om nu heel eerlijk te zijn het is leuk thuiskomen met zo’n doos maar eens je die een tijdje hebt is de aantrekkingskracht van die doos al heel wat minder (volgens mij) en er bestaan volgens mij mooiere horloge dozen dan die van de moonwatch…:flushed::flushed::flushed:

2 likes

Als je het echt niet wilt gebruiken (nato bandje bijvoorbeeld) ook niet op een ander horloge kun je overwegen om dit bijvoorbeeld te verkopen, ik zou het zeker niet als set verkopen maar bijvoorbeeld het bandje apart, tooltje apart, enz… en met enige tussentijd zodat je zeker weet (bijna zeker) dat de koper er geen misbruik wilt van maken.

Als je hier je bandjes verkoopt lijkt het risico van misbruik ook net wat minder groot dan bijvoorbeeld de volledige set op de baai of marktplaats dumpen.

2 likes

Ik vond deze al te veel. Het moet niet gekker worden. Ik kan meestal niet wachten tot ik de vijf jaar haal met horloges en zeker weet dat ze blijven, dan kan ik ze allemaal weg kieperen. :slight_smile:

3 likes

Die dozen zijn een mooie verkoopsgimmick in mijn ogen, maar dragen eigenlijk weinig wezenlijk toe aan de waarde van het horloge voor mij. (Ik bedoel ik heb nog nooit een nieuw horloge wel of niet gekocht omdat de doos mooi dan wel lelijk was). Bij een tweedehands kan die doos en alle toebehoren er inderdaad op wijzen dat het horloge goed is verzorgd… maar ik blijf erbij die dozen zijn maar een verkoopsgimmick!

1 like

Ik ben zelf het levende bewijs dat dat onzin van de bovenste plank is. Kijk, als ik hem weg zou doen zou ik plots een Squale 1521 full set kunnen verkopen. Bijna ongedragen shark mesh, vrijwel ongedragen Squale rubber strap, papieren, doos, omdoos, hele mooie full set.

En dan krijg je dit:

Merk naast de krassen en butsen op de bezel ook de doorleefde kast en de oxidatie bij de lume pip op. :slight_smile: Want het is een tool horloge, jongens. :slight_smile:

Dus om terug te linken aan de TS vraag: Ik zou de meuk uit huis regelen. Als je serieus geld voor dat spul kunt krijgen (wat ik me niet kan voorstellen, maar ik ben raar) waarom niet gewoon verkopen?

2 likes

Oude papieren natuurlijk niet verkopen! De rest heeft zeker waarde. Misschien een Googlelen… ik denk zeker paar honderd Euro.

2 likes

Verkopen die hap!
Er zijn ook mensen die naast een mooie random horlogebox een orginele er naast willen bezitten.
Zo heb ik toen der tijd ook een luxere horlogebox van Breitling zelf aangeschaft omdat er standaard een kartonnen doosje om heen zat.

1 like

daar mee bouwen voor zijn winterjassen. Dat is dan wel weer handig. Of een konijnenhok.

1 like

Zware nacht gehad :stuck_out_tongue_winking_eye:?

  1. Iemand kan alleen een los horloge hebben en zijn set completer willen maken.
  2. Iemand vind de doos en accessoires interessant om te sparen.
  3. De NATO, tool en loep zijn handig om te gebruiken.
  4. De doos is mooi om iets in te displayen.
    Etc…
11 likes

Ik begreep vroeger nooit zo goed dat er dure horloges zijn die zonder box en papieren worden aangeboden. Totdat ik een Speedmaster full set kocht…

Ik stond er toevallig gister nog mee in mijn handen (hij staat in de opslag met de bruine omdoos), maar ik kan me voorstellen dat ik die doos ooit nog wel eens weg doe…

Nou, lijkt me duidelijk. De verkoop in dus, maar dan zonder de pasjes. Dat lijkt me de beste en meest zuivere manier. Ik krijg inmiddels al aardig wat berichten van mensen die geïnteresseerd zijn. Misschien slotje, voordat dit als een verkapte verkooptopic wordt gezien?

4 likes