Speedmaster grail geveild

Een Speedmaster uit mijn geboortejaar, ik vind dat wel gaaf. Gisteren is deze geveild. Helaas net boven budget, jammer hoor.
Zal ik dan maar een gezocht advertentie in het blauwe gedeelte plaatsen? Ik wil wel héél graag alleen dit specifieke model. :wink:

De veiling:

3 likes

$187.500??? :open_mouth:

Jeutje, 180k. Wat maakt deze dan zoveel meer begerenswaardig dan de andere 300 Speedmaster modellen?

Niets, dus ik verwacht een flinke prijsstijging op de vintagemarkt.

Ik vraag @anon50762135EV of hij ook mooie foto’s van mijn Speedy wil maken, bij hoge uitzondering.

/edit; vrijdag-modus. @acour_jeroen

3 likes

Radial dial prototype is niet “Niets”…

2 likes

Het feit dat mensen grof geld willen betalen voor een horloge uit hun geboortejaar en zelfs geboortemaand en -dag maakt het allemaal ook een stuk lastiger. Prijzen schieten omhoog.

Dit model is nooit uitgebracht. Het was een prototype waar er maar een paar van zijn.

4 likes

In het filmpje van Hodinkee over dé Daytona van 17,7 mio komt ook deze naar voren: https://www.youtube.com/watch?v=bFgnYDjZyIU
Ze hebben een veiling georganiseerd waarbij 50 van de meeste gewilde horloges naar voren kwamen.

Het is de American Speedmaster.

Wat deze Speedmaster speciaal maakt is deze kast in de VS is gemaakt om onder het embargo uit te komen dat de Amerikaanse Overheid alleen maar Amerikaanse fabrikanten mochten contracteren. Daarnaast heeft hij een aantal verbeteringen die de astronauten graag wilden… zoals een matte kast tegen het zonlicht en dezelfde dials die nu op de SPeedy Tuesday zitten. Dus niet zomaar een klok waar er weinig van zijn.

3 likes