Dag vintage horlogefans. Ik heb een Omega Speedmaster uit 1974 (of rond die tijd, step dial en first watch on the moon achterkant).
Het is een heel origineel ongerestaureerd model dat een vrij ruw leven gehad heeft. Tot zover het goeie nieuws want dat is precies wat ik zocht.
Wat minder is; ik ben een knopje kwijtgeraakt. Of eigenlijk alleen het kapje. Is dat los te bestellen? Of heeft iemand een gebruikt knopje? Ik zou het liefst geen perfect nieuw knopje toevoegen. En kan dat direct erop of moet het ding dan uit elkaar?
Kapje is niet los te bestellen en zo te zien is de schroef afgebroken wordt dus een complete poussoir als je een gecertificeerde horlogemaker vind die alleen dat wil doen.
En anders wordt het een servicekit met alle knoppen en pakkingen en nieuw plexiglas.
Even een update. Iemand van dit forum heeft me twee knopjes gestuurd. Waarvoor dank. En die envelop heb ik toen even weggelegd en ben ik vervolgens KWIJTGERAAKT.
Echt. Overal gekeken maar niet meer te vinden. Ik baal er flink van het is ook niks voor mij maar goed. Wel de realiteit. Dus excuses aan degene die ze me gestuurd heeft (ik heb er netjes voor betaald natuurlijk maar toch).
Dus nogmaals de vraag, heeft nog iemand zo’n knopje liggen?