Speedmaster knopje vraag

Dag vintage horlogefans. Ik heb een Omega Speedmaster uit 1974 (of rond die tijd, step dial en first watch on the moon achterkant).

Het is een heel origineel ongerestaureerd model dat een vrij ruw leven gehad heeft. Tot zover het goeie nieuws want dat is precies wat ik zocht.

Wat minder is; ik ben een knopje kwijtgeraakt. Of eigenlijk alleen het kapje. Is dat los te bestellen? Of heeft iemand een gebruikt knopje? Ik zou het liefst geen perfect nieuw knopje toevoegen. En kan dat direct erop of moet het ding dan uit elkaar?

Groet Eduard

Bijgevoegd wat plaatjes.

9 likes

Yes, die zijn nog wel te bestellen.
Klop even aan bij een Omega gecertificeerde horlogemaker, die kan je vast verder helpen.

2 likes

André, @Horloge24, kom er maar in :wink:
De topic starter is een nieuw lid en kan nog geen berichten sturen.

2 likes

Ik vraag me af of je daarmee weg komt. Bij bijv. Breitling is dit meteen standaard een verplichte full-service. Edit eerdere tekst - keek niet goed. :wink:

Omega levert echt alleen aan gecertificeerde horlogemakers, ligt er een beetje aan in welke hoek van het land je zit wat betreft de mogelijk heden.

2 likes

Kapje is niet los te bestellen en zo te zien is de schroef afgebroken wordt dus een complete poussoir als je een gecertificeerde horlogemaker vind die alleen dat wil doen.
En anders wordt het een servicekit met alle knoppen en pakkingen en nieuw plexiglas.

3 likes

Gaaf horloge met die doorleefde look en patina!
:heart_eyes::heart_eyes:

Het woord “ding” willen we niet meer horen :joy: verder heb ik je een PB gestuurd met tip.

Perfect imperfect dit. Bijna zonde om te herstellen.

Wesselink en Vreeker al gecontact? Zijn liefhebbers …

1 like

Wow dank voor de antwoorden! Actief forum dit!

Ik neem het even rustig door en zal laten weten hoe het verder loopt.

Als dank nog een plaatje van mijn horloge met een auto van ongeveer dezelfde leeftijd. (Uit een filmpje wat ik een tijdje geleden heb gemaakt)

25 likes

Op EBay zie ik best veel knoppen, ook wel ouder spul.
Zoiets bijvoorbeeld?

3 likes

Er zijn verschillende soorten en maten van de pushers/poussoirs voor de Speedmaster.
Geschroefd/geperst, lang/dun/kort/breed.

In Moonwatch Only kun je nakijken welk model bij welke referentie hoort.
Op Speedmaster101.com ook

4 likes

Prachtige Porsche :heart_eyes:

O ja, je Speedy is ook best mooi. :grin:

1 like

Heerlijk doorleefde speedy zeg! Verder kan ik niets toevoegen aan dit topic :joy:

1 like

Even een update. Iemand van dit forum heeft me twee knopjes gestuurd. Waarvoor dank. En die envelop heb ik toen even weggelegd en ben ik vervolgens KWIJTGERAAKT.

Echt. Overal gekeken maar niet meer te vinden. Ik baal er flink van het is ook niks voor mij maar goed. Wel de realiteit. Dus excuses aan degene die ze me gestuurd heeft (ik heb er netjes voor betaald natuurlijk maar toch).

Dus nogmaals de vraag, heeft nog iemand zo’n knopje liggen?

Je zult toch wat specifieker moeten zijn….

Zie bovenin topic…?

Help us help you, wat is de precieze ref wat in de caseback staat?

1 like

Ik dacht 145.022 71…

Die krijg je niet zomaar meer opnieuw vrees ik. Dit zijn trouwens chronograaf-pushers of poussoirs. Probeer eBay…?

Probeer het eens bij Good Old John Savelkouls, die heeft een flinke voorraad onderdelen. Wellicht ook deze pushers.

1 like