Speedmaster only II

Dan stopt het uurwerk niet. Wat op zich ook niet heel veel kwaad kan. Is meer een gevoelskwestie…

1 like

:rofl: :rofl: :rofl:
K… ding. Dan is er geheel geen probleem. :joy:

1 like

Van harte gefeliciteerd geniet ervan!!

1 like

Broadarrow :wink:

Gefeliciteerd :+1:t3:

1 like

Morgen!

Heb de vraag ook al elders op het forum gesteld, maar ben benieuwd of de uitslag hier wezenlijk anders is :slight_smile:

Ik overweeg mijn vrijwel nieuwe speedmaster FOIS met NOS vintage 1125 band in te ruilen voor een Zenith El Primero chronomaster in 38mm (liefst met stalen band). Denk dat die elkaar qua prijs niet veel ontlopen (voor een gebruikte zenith althans).

Dus deze:
image

voor deze (Copyright @Brick):

image

Doen?

  • Nee man, houden die Speedmaster FOIS. Ook nog eens discontinued en dat is magisch tegenwoordig!
  • Wisselen voor een Zenith El Primero - ontstijg die grijze massa!

0 stemmers

1 like

Ik heb dik 1,5 jaar geleden een speedy eruit gedaan voor een ZEP, maar inmiddels is er toch weer een speedy bij gekomen (wel een tritium voor de sfeer). Toen vond ik de (monochrome) speedy maar saai vergeleken met een frivole ZEP.

3 likes

Wachten tot je beide kan houden. Speedy hoort gewoon in een collectie thuis :slight_smile:

2 likes

Doen, ik vind de FOIS helemaal niet leuk. Maar denk je echt dat de waardes al gelijk zijn?

1 like

@Enpassant, hangt ook af van:

Hoelang heb je hem?
Waarom al zat?
Welke horloges heb je nog meer?
Wat is de prijsconsequentie?
Vind het wel beide klassiekers maar wel heel verschillende horloges(qua uitstraling)
38 vs 42
Kleur / Zwart
Band van de Zenith is er krasgevoelig

Ik zeg in eerste instantie JA, maar om de reden dat ik deze wijzers niet mooi vind en deze nooit zou kopen. Dus ga ik in dit geval altijd voor de Zenith! Als deze witte wijzers en plexi had dikke NEE.

Succes met je keuze…

Die FOIS is toch geen 42?

Zo niet meer:

8 likes

Er staat een 42mm in het blauwe deel voor een kleine 4K. Dat redt de FOIS wel, in ieder geval met deze band.

1 like

Hangt inderdaad van meer dingen af :slight_smile:

Heb de FOIS nog niet lang en ben hem ook totaal niet zat, maar op een of andere manier lonkt de Zenith al langer. Een twee chrono’s vind ik teveel. Heb verder al zwarte duiker, dress, iets kleurigs, dus dat maakt allemaal niet uit.

1 like

Nou is het één en al kras. :astonished: Gelukkig wel in dezelfde richting . :grin:

2 likes

Zou kunnen hoor… dacht ook 42mm :sunglasses:

Nee hij is kleiner dan de reguliere speedy

FOIS is 39,7 mm

1 like

Wordt niet geruild!! Haha :stuck_out_tongue:

1 like

Ik wil ‘m ook niet!

Exclusief crownguard hebben ze dezelfde diameter. Het is dus eigenlijk dezelfde maat.

2 likes