Speedy Tuesday!
Ik vind de ultra man een erg mooie speedmaster. Eerst had ik zo m’n twijfels. (Kwam ook door de geschiedenis van dit horloge). Maar hij is perfect in proportie en de kleuren die ze gebruikt hebben
Super gaaf.
Thanks! Wat bedoel je met de geschiedenis? Toch niet fout geweest in de oorlog?
Ze hadden mijns inziens wat kleine dingen anders mogen doen. Ik had liever geen zwarte streep op de oranje chronowijzer gehad, maar dan eentje die van oranje lume is voorzien (wellicht lastig te mixen?). Zodanig voorkom je fraude bij vintage modellen, maar heb je wel een volledige orange wijzer. En geen Ultraman kop in de subdial. Maar dit alles valt eigenlijk niet op als je het draagt en het is verder een prachtig horloge. De details zijn echt heel gaaf. De wijzerplaats is van aluminium gemaakt en heeft dus een andere textuur. De uur indexen liggen iets verzonken in de wijzerplaat, waardoor het offwhite lume erin ligt.
Heb er ooit een photoshop van gemaakt, hoe het in mijn ogen perfect had geweest. En dan het Ultraman thema op het achterdeksel, zoals bij de Silver Snoopy. Maarja, perfectie is saai he.
Nee niks negatiefs. Ik bedoel: Dat het horloge komt van de film ultra man. Dat trekt mij niet aan een horloge. (Net als de James Bond uitvoeringen) Maar de uitvoering is gewoon perfect in mijn ogen.
Edit: de ultra man kop vind ik juist weer leuk gevonden. Zeker omdat hij pas opvalt met een uv-lampje.
Ik heb ook weinig met het Japanse Ultraman karakter en heb de TV show nooit eerder gezien, maar ik vind het wel leuk gevonden dat ze het Ultraman thema er echt in aan hebben gebracht. De 145.012-67 “Ultraman” is natuurlijk door verzamelaars zo genoemd enkel vanwege de aanwezigheid van dat horloge in de TV show. De Speedy Tuesday Ultraman is daadwerkelijk met goedkeuring van de productiemaatschappij een echt Ultraman horloge geworden. Ik hou wel van die gekke cult twist dingen.
Ik stoor me niet aan die kop op de wijzerplaat. Ik vind het alleen jammer dat de caseback gelijk aan die van de gewone Moonwatch is. Daar hadden ze beter iets leuks mee kunnen doen, zoals de mooie caseback van de 145.012 of de Ultraman kop daar in, zoals het thema van 50th of de Silver Snoopy. Maarja, er is altijd wel wat te wensen.
Fijne Speedymero Tuesdag. Cross post
Ik voel me even een echte @Rolopalooza exclusief het kopje koffie.
Komt de plaat ook best mooi op uit.
Prachtige Speedy!
Deze 40mm 3210.50 komt er aan.
Even misbruik maken van de gelegenheid; heeft iemand nog een 18mm Omega vouwsluiting omdat deze Ko inmiddels is aangekomen.
Grazie mille!
Daar is 'ie dan eindelijk!
Prachtig
Dit is toch de Speedy Mitsukoshi?
Vandaag de ‘1171’ van UC binnengekregen die ik van @Berend had overgenomen. Wàt een heerlijke band zeg!!
Ja, hij licht en hij rammelt (een beetje). En ja, het voelt minder solide dan de OEM maar manmanman wat een verademing! Vergeleken met deze is dat net een handboei . Een enorme vintage ‘look ‘n feel’
Voor de puristen: het is inderdaad geen originele Omega maar voor het prijsverschil wilde ik het er wel op wagen.
Je leest weleens dat de endlinks de kast (licht) kunnen beschadigen. Na een tip van Kevin (@KCBlokkie) hwb ik eerst twee stukjes plakband op de kast geplakt voor installatie. Geen centje pijn .
Ok, nu de (crosspost) foto’s (even met de ‘moderne’ erbij voor het vergelijk) voordat het een compleet NA-topic wordt…