Oui monsieur!
Câest une speedy magnifique
Lekkah lekkah. Ik heb ook de US1171 erop. Ook met een plakbandje. Ik stoor me er nu enorm aan dat jen de plakbandjes kan zien zitten, dus dat moet over. Maar dan wel zo dat het nog steeds beschermt. Best lastig en ik begin me af te vragen of ik niet overdrijf. De originele schijnen ook te krassen, soms.
Gewoon erop jassen die band. Ik vind dat allemaal maar overdreven. Krasjes horen erbijâŠ
Dat ben ik met je eens, maar er zit gevoelsmatig voor mij wel verschil tussen krasjes en butsjes van dagelijks dragen, en moedwillig iets doen waarvan je weet dat het schade gaat opleveren.
Klopt, alle banden krassen iets. En technisch gezien mĂłeten de endlinks ook contact maken met de kast.
Maar het is me redelijk gelukt om het âonzichtbaarâ te doen dus baat het niet, dan schaadt het niet.
Doet um goed, een beetje kleur
Klopt! Maar dat zit âm vooral in de juiste dikte springbar (die nog niet past) en de zijflapjes iets naar binnen te buigen zodat ze echt goed tegen de lugs drukken. Dan heb je vrijwel geen beweging. Nadeel van de Uncle Seiko is dat hij de vintage 633 heeft nagemaakt en daarom zitten die zijflapjes halverwege de endlink in plaats van meer op het eind. Dus sneller kans op beweging. Wel fijn dat de Uncle Seiko endlink wel goed aansluit op een moderne Speedmaster. Maakt het helaas dan wel ongeschikt voor een vintage Speedmaster gok ik.
Hoi,
Voor een Speedmaster met een 321-calibre zou ik met ongeveer 750 euro rekenen voor een servicebeurt, met een 861-calibre is denk ik 500 euro wel voldoende. Voor nieuwe Speedmasters weet ik het niet.
Matth
Hoi,
Is het een 1171 band, of een 1171/1 band?
Edit: gezien de nieuwe clasp gaat het om nieuwe 1171/1 band zie ik.
Matth
Zijn die 633-endlinks dan geen 20 mm?
Jawel, maar de moderne 633 endlinks zijn voor vintage Speedmasters gemaakt, die hebben een iets andere ronding tussen de lugs (vraag me niet waarom, diameter is altijd hetzelfde gebleven). Daarom passen eigenlijk alle vintage endlinks niet lekker op een moderne Speedmaster. Uncle Seiko heeft het juist gemaakt voor moderne Speedmasters, gelet op hoe netjes het aansluit op de kastronding.
Na lang wachten eindelijk mijn speedy ontvangen. Ik ben nog redelijk verbaasd over de afmeting, ik had hem groter verwacht. Was nog even klooien met de 1479 band, maar nu zit hij perfect.
Mooi! Dit is toch een 3590.50? Dan zou een 1479 gewoon meteen moeten passen, aangezien ze daarmee geleverd zijn (later ook de 1499 of 1498). De 1479 is één van mijn favoriete vintage banden! Echt heel mooi.
Klooien om hem goed op maat te krijgen
Ja het is een 3590.50 uit 1992
Ah ja! Om de links er tussenuit te halen. Ja het was mijn eerste vintage band die ik ooit kocht en ik zat ook even met de handen in het haar. Maar zoân simpel tooltje om de pinnen eruit te drukken biedt uitkomst.
En het draagt ondanks de 42mm inderdaad normaal (of klein). Zonder de crown guards is het ook maar een 40mm horloge.
Snoopy nieuws!
Ik hoor zojuist van een Omega Boutique medewerker (in de VS) dat de nieuwe Snoopy een prijskaartje krijgt van iets meer dan 10.000 USD. Op 1 oktober volgt er bij Omega ook een algehele prijsverhoging van 6%! Dus doe er je voordeel mee!
Deze verhoging zal bij de Snoopy die in Oktober uitkomt al inbegrepen zijn en daarmee krijgt het een relatief gelijk prijskaartje uit als bijvoorbeeld de huidige 50th Anniversary steel/gold (die natuurlijk voor de verhoging is uitgebracht). Ik ben bang dat ze er ook hier wat goud erin gaan verwerken. Of het moet echt iets speciaals worden. Vooralsnog blijft het een NIET gelimiteerde editie. En ook hier zit het nieuwe 3861 uurwerk in. Ik ben benieuwd!