Speedmaster only II

Dan kost een (1)861 bij een Omega-certified horlogemaker ook 750.

OK, maar niet mijn ervaring

Ik hoorde dat de 6% al 1 september in doorgevoerd wordt.

De A11 kostte 9100 euro met 3861 en goud. Als de 6% bij de “nieuwe Snoopy” en al inbegrepen is dan wordt die dus duurder.

Zal een ‘standaard’ Speedy dan echt €4.999 gaan kosten?!

10 likes

Jij hebt volgens mij wel een gigantische collectie :heart_eyes:

Als hier de 3861 in komt, vrijwel zeker meer dan dat… :smirk:

1 like

:relieved:

1 like

Iemand enig idee hoe ik aan een Omega clasp 20mm kan komen voor een leren band? AD? Heb hier ook nog wel een naam van iemand voorbij zien komen :smiley:

Zeker. Ik denk dat @Horloge24 je wellicht kan helpen. Ik heb zeer goede ervaringen met hem. Stuur hem een pm.

2 likes

10 likes

Geen idee, ik dacht dat Rolex 1 september met nieuwe duurdere modellen komt. Van Omega dacht ik in oktober. Volgens mij worden die prijzen sowieso met een pijltje op dartboard bepaald.

Je hebt nog wat goed te maken bij die ene AD in Utrecht, dus daar dus :wink:

Geen idee of dat ook voor de huidige Moonwatch geldt, deze is vorig jaar als duurder geworden. En tevens schijnt dit jaar het laatste jaar te worden. Daarna inderdaad de 3861 erin en wat andere aanpassingen. Dan gok ik dat er wel 1000 euro of meer bovenop gaat. Niet dat de 3861 zoveel duurder is om te maken, maar Omega wil graag in het onstane gat van Rolex springen, die ook de prijzen weer flink omhoog gaat gooien. Nou veel plezier ermee, als het niet 6% beter is, koop ik het niet :wink:

2 likes

Dat is zeker waar! Mocht ik binnenkort in de buurt zijn, zal ik zeker even langs gaan :wink:

Over “kwaliteit” en “kwaliteitchecks” bij Omega, kan @PeterLC nog wel een boekje opendoen

2 likes

Alles is uit de tweede hand maar we weten het over 1 week;

https://omegaforums.net/threads/sept-1-6-price-hike-real.118398/

1 like

Idioot eigenlijk gezien hoeveel die dingen de afgelopen tijd al duurder geworden zijn.

1 like

Zenith heeft in maart de El Primero 900 euro verhoogd dus meer dan 10%. Voor de prijs van een BMW 3 serie in het gulden tijdperk krijg je nu een kleine auto dus alles gaat omhoog tot het punt dat het te duur wordt voor de consument. Alleen de Nike Air Max kost ongeveer nog evenveel als ca 30 jaar terug.

1 like

Naar mijn idee is dit al de zoveelste prijs up in de afgelopen jaren. Een jaar of 2-3 geleden kocht je ze nog voor 3k grijs. Nu na deze prijs up zeker boven de 4k?

Ik kan ook datzelfde boekje opendoen over Rolex, Patek Philippe, F.P. Journe etc.
Het gaat er vooral om hoe ze het oplossen. En ik denk dat daar Omega vaak de ogen sluit.

Maar je zoekt dus een deployant clasp van 20mm? Dat is niet heel gebruikelijk, vaak lopen de banden af naar bijvoorbeeld 18 of 16mm. Ik heb nog wel een 20mm Omega pinsluiting liggen, dat is dan voor een NATO band. Die zijn wel recht.

Dat geldt helaas voor echt alle merken (die wat minder lopen, zal het minder van toepassing zijn).
Hieronder een prijslijstje uit 2008. De Moonwatch omcirkeld :wink:

2 likes

Ben eigenlijk opzoek naar zoiets als onderstaand. Wil de Omega buckle graag op leer zetten, lijkt me dat ik dan een 20mm buckle nodig heb gezien de band dit ook is. Of is het gebruikelijk dat leren banden aflopen naar 18 of 16mm?

Verlopen van de band van 20 naar 18 of 16 is optisch mooier en dus zal de gesp ook de juiste maat moeten hebben.

De gesp van de foto zou ik niet aanraden, de pin die in de gaatjes moet vallen ligt op het logo en zal lekker veel kleding kunnen beschadigen. Is dit soms een Chinese kopie van de vintage Omega gesp?