Speedmaster only II

12 likes

Ik overweeg om mijn zeer fraaie full set 35.76.5000 te verkopen.
Wat zou een acceptabele prijs zijn voor zo’n set?
Er zit ook een originele rubberband en vouwsluiting bij.
Bedankt voor de tips!

7 likes

5 likes

Een stoffige Ultraman met mooi zicht op de “stepped” aluminium wijzerplaat. Normaal zijn de wijzerplaten van messing gemaakt als ik mij niet vergis. Geen idee waarom Omega voor aluminium heeft gekozen, maar het geeft wel een iets ander uiterlijk (textuur). Tegenwoordig zie je meer Speedmasters met een moderne DON bezel en stepped dial, maar deze Speedy Tuesday was de eerste sinds de jaren '70 die met deze eigenschappen terug op de markt kwam (helaas met maar 2012 stuks).

21 likes

Echt zo gaaf deze Ultraman

1 like

Zeker geen safe queen deze Speedy! Jij doet zeker (net als ik met mijn Speedy Pro) pogingen hem versneld een vintage uiterlijk te geven :joy::+1:

1 like

Haha het valt eigenlijk wel mee hoor, maar met de zon er vol bovenop zie je (net als het hele huishouden…) overal weer stof en krassen. Ik ben niet van alles goed boenen/photoshoppen voor/na het maken van de foto. Maar een safe queen is het zeker niet. Deze wordt goed gedragen!

1 like

Zoals het hoort, wordt ie overigens alleen maar mooier van! :wink:

1 like

10 likes

Paar minuten in pan met kokend water wellicht? Werkt met stugge NATO’s ook.

Meestal wissel ik bandjes na een dag al dus niet echt een issue

En nu zonder de zon er vol op. Valt mee toch? :slight_smile:

32 likes

Beauty die foto van die ultraman.

Speedy Tuesday

13 likes

Thanks! Is jouw ex-Ultraman nog binnen het forum gebleven?

Nee. Die is hier niet verkocht. Of hij moet al weer terug zijn. :see_no_evil:

1 like

Vraag:

Sinds kort ben ik in het bezit gekomen van een omega speedmaster reduced 3510.50.00
Weten jullie of hiervoor een open caseback beschikbaar is?

Geen idee, maar is dat wel de moeite waard? Het is een ETA 2892-A2 met een Dubois Dépraz module erbovenop (dus aan de kant van de wijzerplaat). Dat lijkt me geen bijzonder aanzicht?

Plaatje van internet:
afbeelding

1 like

Ik ben bekend met het uurwerk en weet dat deze niet het meest spannende aangezicht heeft.
Toch als ras engineer is het altijd fasinerend hoe zo een uurwerk werkt.

Vandaar ook de vraag of het uberhaubt wel beschikbaar is.

ik zag dat deze voor de schumacher reduced wel beschikbaar waren (met chravering).

Computer says: no….

Ik heb even in het bestelsysteem bij Omega gekeken, maar het oordeel is duidelijk. Geen andere dan de gesloten case back. Dat wil niet zeggen dat er geen case back met venster is die zou kunnen passen, maar dan ben je onderdelen aan het combineren die niet origineel bij het horloge horen.

Cheers,
Lowieke.

1 like

Bedankt voor het uitzoeken.
Dan is hierbij mijn vraag beantwoord.

Had zelf al gekeken maar…
tenor (25)

4 likes