O valt niks tegen!
Hoor net weer dat de prijs in de VS onder de $10.000 is vastgesteld dus dat is ruim onder de 9.000 euro. Tevens heeft mijn locale AD bevestigd dat het geen limited edition wordt en ook geen numbered edition. Gewoon voor iedereen verkrijgbaar…. En ik hoor ook verhalen dat er geen stalen band bij zit
.
Ziet er ok uit voor het geld. Het heeft echter meteen al een flinke vintage flair met deze afwerking. Ik vraag me dus af of deze endlinks gemaakt zijn voor vintage Speedmasters of moderne? Op welke Speedmaster ga je het monteren?
Wit NEE, Caramel 100x beter
Ik ga de band monteren op een 145.022 74ST. Hoop dat de 20mm goed past. Volgens mij zijn de lugs van mijn Speedmaster niet veel uitgesleten. Ze hebben ook 19mm end links voor oudere modellen.
Mooi!
Op de website staat dat de band ontworpen is voor de Speedmaster pro en FOIS. Weet dus niet of de 19mm voor de pre professional modellen geschikt is:
Please note : This bracelet was designed for the Speedmaster Professional and the First Omega in Space cases (which would include the CK2998 limited editions and Hodinkee 10th Anniversary limited edition). We cannot confirm whether the bracelet fits other models, in addition to these.
Ok dan zou het niet echt lekker kunnen passen op een vintage Speedmaster want deze hebben toch een iets andere ronding van de kast tussen de lugs. Al mijn vintage endlinks sluiten niet mooi aan op mijn moderne Speedmasters (zoals de 633 en 808’s bijvoorbeeld). Dus ik ben benieuwd hoe het op jouw Speedmaster past! Probeer geen twijfel te veroorzaken, maar het is altijd een haat liefde verhouding met vintage end links (of modern op een oude).
Ik ben benieuwd of het dan mooi gaat passen. Als er teveel afwijking is, staat de band binnenkort in het blauwe gedeelte.
Wellicht wil ik 'm dan wel voor de Speedy Tuesday 1. Staat geweldig op de 1450, maar die 808 endlinks sluiten niet mooi aan. Grrrrrrrrr…luxeproblemen!
Die 1450 is echt een prachtige band!
NA vandaag … de Speedmaster Teutonic in staal/goud!
Tenminste vandaag eindelijk terug van Wesselink&Vreeker. Toen ik het horloge begin juni van een forumlid kocht leek het me een goed idee de staal/gouden band met een badje in de ultrasoon te verwennen Kleur van het water verraad dat dit geen slecht plan was.
Echter kwamen de pennen reeds versleten en verbogen uit de band, en kreeg ik ze met geen mogelijkheid netjes terug. Geen probleem, zo dacht ik, ik heb goede ervaringen met W&V; brengen we hem daar gewoon even heen. “Waarschijnlijk volgende week gereed” hoorde ik bij afgeven en dus verheugde ik me al op het dragen van de Speedmaster. Weken verstreken na dat moment en na tussentijds contact bleek dat de benodigde bandpennen en busjes blijkbaar uit de diepe kelders van Omega in Zwitserland moeten komen … Leuk hoor zo’n weinig geziene en niet courante Speedmaster Afgelopen week dan het verlossende belletje en vandaag, na ruim 3 maanden (!), de Speedmaster weer op kunnen halen
Met de jaren en waarschijnlijk een polijstbeurtje is de tachymeterschaal op de capped bezel weliswaar nog duidelijk leesbaar maar wel wat vervaagd. Als de Speedmaster een blijvertje is, komt hier waarschijnlijk nog wel een nieuwe voor.
Nu ga ik lekker genieten van een ‘gouden’ nazomer, met het mooie caliber 861