Speedy is altijd haat liefde bij mij ai ai.
Prima resultaat toch. Beter gaat het echt niet worden heb ik het idee. Beetje ruimte tussen lug en 633 zit er evengoed. Helemaal passend gaat niet gebeuren. Daarvoor mist de endlink gewoonweg een mm.
Zeker! Zo netjes zie je het niet vaak. Fijn!
Ziet er toch niet verkeerd uit. Heb je wristshots om te zien hoe de band valt?
Morgen! Ook hier even onder de aandacht. Voor mijn vandaag te ontvangen FOIS ben ik nog op zoek naar 1 of 2 endlinks met code 617 voor de 1125 band (die heb ik inmiddels gevonden).
De dunnere springbars (2206) ben ik ook nog naar op zoek!
Heb of weet je iets? Hoor ik het heel graag!
De standaard band is ook wel “heul” erg dik, te dik als je het vergelijkt met de dikte van de lugs (van opzij gezien). Maar ik ben het wel met je eens dat een witte dial heel erg groot lijkt zo. Met zwart vind ik het precies goed. Kwaliteit van de Forstner en UC banden zijn ook wel zichtbaar minder dan die van Omega, maar voor deze prijs krijg je een mooie 1039 replica! Hoe is de stretch van de band?
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik die niet heb. Hij ligt ook weer in de kluis.
Zal ze maken als ik weer ga wisselen. Mocht je zo’n band willen voor je mitsokushi, dan heb ik nog een versie met gepolijste delen nieuw liggen tegen gereduceerde prijs dan moet je maar een PB sturen.
Maar daar was ik wel aan gewend. Daarnaast viel hij ook mooi op mijn pols. Ik houd wel van dat stevige/degelijk aanvoelende. Heb er ook een microverstel sluiting op die hem perfect passend maakt.
Dat is echt ideaal. Ik draag mijn banden redelijk strak/aansluitend. Bij de std band veel gekut gehad met net niet passend (vandaar de sluiting). Deze zit altijd goed en knelt niet af.
Ben het helemaal met je eens.
Ik vind 'm persoonlijk vrij dik bij de sluiting, misschien een idee om 'm af te laten lopen van 20mm naar 16mm? Net als je 1171
Dan moet ik erin gaan snijden, dat wil ik niet hoor!
Een jaar na volledige service werd het tijd voor nieuwe pakkingen voor het 35jr oude beestje.
Caliber 861 in close-up. 145022 kast en 1171/1 band in 't bakkie.
Doe je dat zelf? Ennuh is het geen 861 caliber