Speedmaster only II

Volgens mij is dit de 60th Anniversary Speedy. Zeker erg mooi

20201102_075557
Toch weer lekker hoor, op 20/16 racing.

12 likes

Nieuwe croco leren strap voor de Speedmaster, overigens ook 20/16mm :+1:t2:

10 likes

Die ziet er gaaf uit. Welk model is dat?

Mooiste combi en zeker 20-16

18 likes

Herfstweertje vandaag! Een wristshot in de auto want opeens sprong het Omega logotje bijna uit het hesalite glas. Even inzoomen :wink:

13 likes

145.0022-1 een reguliere 145.0022 met gouden accenten; de bezel en de middenstukken van de band. 861 caliber.

Sommige zijn met goud in de endlinks, de mijne heeft dat niet. Er zijn op internet verschillende uitvoeringen van deze endlinks die beiden origineel zijn.

Horloge uit begin 80-er jaren, slechts enkele jaren beschikbaar geweest. Ik vind het een bijzonder horloge maar niet iedereen zal de two-Tine waarderen denk ik maar.

1 like

Morgen!

11 likes

Goedemorgen ook.

13 likes

Happy Speedy Tuesday vanuit het thuiskantoor.

9 likes

#speedytuesday op mijn zojuist ontvangen bulang and Sons band.

18 likes

18 likes

Ik weet wel dat hij al 1 goede keuze heeft gemaakt :grin:

13 likes

oq1AM4t3AWKQngLK70

18 likes

Heel gaaf! Ik ben eigenlijk precies hetzelfde van plan! Ik wilde eigenlijk mijn “gewone” Moonwatch aanpassen met een Mitsukoshi dial, maar na het op dit forum kopen van een 3572.50 hesalite/sapphire sandwich (1999) viel mij op dat de wijzerplaat een stuk minder contrast heeft. De sponsdruk is minder dik aangezet en dat verklaart het. Wel leuk zijn de bijna onzichtbare concentric circles in de subdials. Deze vroege referentie kwam op een 1498/840 band die ik al langer wilde proberen. Deze lijkt erg op de huidige 1958 band maar de schakels zijn dunner en kleiner, waardoor het beter om de pols zit. Ook een mooiere tapering naar 16mm i.p.v. 18mm.

Aangezien deze in 20 jaar nog geen servicebeurt heeft gehad, is het nu wel tijd! Amplitude is wel erg laag. Dus dan kan de mod meteen erin meegenomen worden.

12 likes

:heart_eyes:

13 likes

Mooi! Zag het op Insta! Heb jíj die sandwich te pakken :wink:

1 like

Vaak als ik jou berichten leest in dit topic lijkt het net of ik een Wikipedia pagina leest, de ref nummers jaartallen en serienummers vliegen je om de oren :smile:

Een echte horloge liefhebber met een build kennis!! :muscle:t3:

2 likes

Yep! Was perfecte timing eigenlijk. Altijd al willen hebben en een “beater” zonder doos en papieren was eigenlijk mooi meegenomen. Nu blijkt dat deze eigenlijk zo goed als nieuw is en 20 jaar lang amper gedragen werd…Dus ik laat 'm nu aanpassen naar een Mitsukoshi en houd het heel netjes. Ik ben niet zo’n fan van mods, maar de echt Mitsukoshi zijn ook maar enkel een andere wijzerplaat en wijzers in een gewone Moonwatch. Dus dan maar een DIY in plaats van 20.000 euro te moeten neerleggen… :wink:
Ok dat was je vraag niet, ik ratel weer door. Jij had 'm ook op het hoog?

Thanks! Ja als ik ergens mee bezig ben wil ik zoveel mogelijk weten en verzamelen. Leuk dat je het kan waarderen.

Lekker hoor! Sla je slag als je nog twijfelt, over een half jaar gaan ze er allemaal uit. Nieuwe zijn ook slecht leverbaar op dit moment.

7 likes