Ach, de Speedy komt (qua uiterlijk) onveranderd terug, maar wel met een sterk verbeterd 3861 (3863 in de sandwich) uurwerk, welke niet alleen 15k gauss anti magnetisch is, maar eindelijk ook super nauwkeurig, en met een langere onderhouds interval.
Dus waarom nu je slag slaan?
Omdat ze waarschijnlijk weer allemaal duurder gaan worden?
Dit inderdaad! Ik verwacht ook dat ze overgaan op een keramische lunette en mooier saffierglas. Het prijskaartje gaat in ieder geval flink omhoog.
De Apollo 11 50th heeft trouwens een display caseback met daarin een gedecoreerd 3861 uurwerk. Ook de nieuwe Silver Snoopy heeft een aangepast 3861 uurwerk. Maar ze hebben het geen andere referentie gegeven: allemaal 3861. Dus een 3863 komt er niet denk ik. Wellicht heet het intern bij Omega wel 3861-1 of A?
Het is ook duidelijker als je het bij twee Speedmaster “Moonwatch” uurwerken houdt: 321 en 3861.
Heb je die doorzichtige caseback aftermarket gekocht, @willemC? Ik speel lang met de gedachten om hetzelfde te doen.
Die staan gewoon op marktplaats
Wellicht overbodige informatie, maar houd rekening mee dat het 1861 uurwerk een plastic onderdeel heeft (Delrin brake) en dat de afwerking ook meer standaard is. Nog steeds mooi om te zien, maar het is geen 1863 spektakel.
1861
1863
Dank voor de toelichting. Ik wist niet van dat plastic deel. Toch wil ik een doorzichtige achterkant!
neen, ik heb een sapphire sandwich. had dus al zo’n caseback.
Is ook niet zo spannend, maar de Delrin brake is dit witte stuk plastic hier (dit is een Lemania 1873 maar indentiek aan de 1861):
Kriebelt al maanden om (naast een speedmaster reduced) een ‘gewone’ speedmaster te kopen en ik kijk wel eens in het blauwe gedeelte. Die Omega Speedmaster Tokyo 2020 in het blauwe gedeelte doet mijn hart wel wat sneller kloppen. Ik weet niet waarom, maar wat is dat ding mooi zeg, terwijl ik geen fan ben van rood en zwarte wijzerplaten wat neutraler vind.
Dan even een potje speculeren. Kan iemand nog een goed argument verzinnen dat deze meer geld waard wordt of zal deze juist inzakken? 6.5k voor een horloge neertikken is ongeveer het dubbele wat ik eigenlijk aan een (gebruikte, normale) speedmaster wilde neer tikken eigenlijk
Alleen als de Spelen weer afgelast worden…ik zie ze nu wel regelmatig aangeboden worden
De Olympische spelen boeien mij echt totaal niet. Puur het uiterlijk wat mij aanspreekt. Maar er zijn wel enkele ‘speciale’ versies die niet gewild zijn, op oa TinTin en Ultraman na bijvoorbeeld die wel in waarde stijgen. Ben benieuwd hoe dat met deze Tokyo 2020 versie zal gaan.
Af en toe zie ik ook MK2 varianten voorbij komen voor de hoofdprijs, maar die worden geloof ik ook totaal niet verhandeld volgens mijn onderbuikgevoel. Dat is misschien mijn probleem, ik heb niet echt een gevoel/indicatie voor hoeveel sommige versies echt verkocht worden. (Geheel los van de Tokyo in het blauwe gedeelte, die vraagprijs is logisch in mijn optiek).
Die Tokyo 2020 editie is inderdaad prachtig. Maar door de kleurstelling toch wel een ander horloge dan het origineel. Volgens mij is de afleesbaarheid wel een stuk minder bij de Tokyo 2020 editie. Volg je hart zou ik zeggen en vergeet het aspect wat betreft waarde in de toekomst. Door de nette prijs van @Bap kun je als je een nieuwe Speedmaster Professional met wat korting kunt bemachtigen, met beide varianten weinig mis doen volgens mij. Maar vooral genieten als je een van de twee koopt.
Succes met kiezen…
Mijn Speedmaster zal vanmiddag een nieuwe eigenaar krijgen… Dus dat wordt even doorzoeken.
Jammer Maar aan half-concrete belangstelling van mij heb jij niks, dus fijn dat je hem hebt verkocht.
Maar ik heb de laatste tijd juist een voorkeur gekregen om niet een normale speedmaster te halen naast mijn reduced. Beetje saai, lijken wel erg op elkaar op de grootte/uurwerk na. Ofwel; juist om een tintin (mindere mate)/ultraman/Tokyo/new MK2 te kopen… en daar kwam dus deze Tokyo ineens bovenaan te staan. DSOTM heb ik nog geen mening over, nog nooit gezien in het echt.
Oh, van mijn vriendin had ik al goedkeuring voor de Tokyo dus die brandende hoepel ben ik voorbij .