Speedmaster only II

De Olympische spelen boeien mij echt totaal niet. Puur het uiterlijk wat mij aanspreekt. Maar er zijn wel enkele ‘speciale’ versies die niet gewild zijn, op oa TinTin en Ultraman na bijvoorbeeld die wel in waarde stijgen. Ben benieuwd hoe dat met deze Tokyo 2020 versie zal gaan.

Af en toe zie ik ook MK2 varianten voorbij komen voor de hoofdprijs, maar die worden geloof ik ook totaal niet verhandeld volgens mijn onderbuikgevoel. Dat is misschien mijn probleem, ik heb niet echt een gevoel/indicatie voor hoeveel sommige versies echt verkocht worden. (Geheel los van de Tokyo in het blauwe gedeelte, die vraagprijs is logisch in mijn optiek).

10 likes

Die Tokyo 2020 editie is inderdaad prachtig. Maar door de kleurstelling toch wel een ander horloge dan het origineel. Volgens mij is de afleesbaarheid wel een stuk minder bij de Tokyo 2020 editie. Volg je hart zou ik zeggen en vergeet het aspect wat betreft waarde in de toekomst. Door de nette prijs van @Bap kun je als je een nieuwe Speedmaster Professional met wat korting kunt bemachtigen, met beide varianten weinig mis doen volgens mij. Maar vooral genieten als je een van de twee koopt.

Succes met kiezen… :grinning:

Mijn Speedmaster zal vanmiddag een nieuwe eigenaar krijgen… Dus dat wordt even doorzoeken.

3 likes

Netjes, gefeliciteerd. Maakt de keuze eenvoudiger voor @Rogiervz. :wink: :grinning:

Jammer :wink: Maar aan half-concrete belangstelling van mij heb jij niks, dus fijn dat je hem hebt verkocht.

Maar ik heb de laatste tijd juist een voorkeur gekregen om niet een normale speedmaster te halen naast mijn reduced. Beetje saai, lijken wel erg op elkaar op de grootte/uurwerk na. Ofwel; juist om een tintin (mindere mate)/ultraman/Tokyo/new MK2 te kopen… en daar kwam dus deze Tokyo ineens bovenaan te staan. DSOTM heb ik nog geen mening over, nog nooit gezien in het echt.

Oh, van mijn vriendin had ik al goedkeuring voor de Tokyo dus die brandende hoepel ben ik voorbij :sweat_smile:.

2 likes

13 likes

9 likes


9 likes

De sub even af. Speedy op een watchgecko nato, heerlijk!

8 likes

Hier precies andersom :v:

6 likes

Heren ik was wat aan t kijken op marktplaats en zag daar een nogal mooie prijs voor een speedy pro voor 2500 euro uit 2000, het klinkt leuk maar ik weet niet wat er allemaal aan scheelt.
Omega Speedmaster Professional Moonwatch gedragen wat denken jullie hiervan?
€ 2.500,00

Service is wel aan te raden en dan is de vraag of de prijs nog wel interessant is voor een 20 jaar oude speedy

Ja dat dacht ik ook al tevens de foto’s zijn niet al te scherp.

Dat is inderdaad niet duur, maar heeft ook al een aardig leven achter de rug. Alhoewel de foto’s ook bijzonder slecht zijn en zo ziet ieder horloge er als een wrak uit. De kast ziet er nog best strak uit. Het serienummer op de lugs, de factuur en op de garantiekaart klopt volledig. De hele set is gelijk aan die van mij uit 1999 en dat klopt dus ook. Die van mij is ook aan een onderhoudsbeurt toe, dus dat is ook weer 700 euro erbij (max). Dan maken ze het wel weer netjes. Als deze advertentie echt legitiem is, goede deal dus. Vooral met die 1498/840 band erbij.

Nog wat buitenfoto’s van mijn nieuwe aanwinst :wink:

14 likes

Foto 14/15 zeggen voldoende… behoorlijk afgetrapt ding. Dan kun je beter voor ±3k er hier 1 in het blauwe gedeelte oppakken. Zowel optisch als technisch heb je dan een frisser exemplaar gok ik zo en onderaan de streep goedkoper.

2 likes

Denk dat dit een utopie is.

2 likes

Maar deze uit 2000 zonder service is dan te duur

Ja ik weet het ook niet als je er een service van 700 euro tegenaan gooit heb je nog steeds een leuke prijs van 3200 daar krijg je geen nieuwe of jong gebruikte voor. Maar ik ben er ook huiverig voor, ik ben nu al een tijd aan het sparen en een mooie nieuwe komt steeds dichterbij dus ik laat deze maar aan me voorbij gaan, hoe aanlokkelijk de prijs ook is.

1 like

Lijkt me verstandig, er is ook weinig speciaals aan de 2000 versie

Deze dan van een forum lid

https://www.ten2two.nl/product/omega-speedmaster-professional-moonwatch/