Na drie jaar sparen durf ik het eindelijk aan naar mijn grailwatch op zoek te gaan: een Omega Speedmaster 145.012 op een 1039 band. Mijn Seamaster heb ik drie jaar geleden op Ebay gekocht. Toch durf ik het met de bedragen voor een 145.012 niet echt aan om het daar te kopen. Ik weet dat er op het forum zo af en toe een aangeboden wordt, dus ik hou me graag aanbevolen als je (iemand kent die) er een wilt verkopen
Zelf ben ik ook nog lid van Omegaforums.net. Helaas wordt hier vaak buiten de EU aangeboden. Mocht iemand iets leuks op bijvoorbeeld Uhrforum voorbij zien komen, alles tips zijn welkom!
Ja inderdaad, mooi gedaan en de stepped dial voegt er ook wat aan toe. Dit zie je terug in meer moderne limited editions en natuurlijk de 321 uitvoeringen. Maar de 2018 Ultraman was de eerste moderne Speedmaster die weer een stepped dial had (gemaakt voor aluminium in plaats van messing). Hetzelfde geldt voor de DON bezel, de Ultraman was ook de eerste die dit weer terug bracht. Grappig hoe beide Speedy Tuesday edities echt iets nieuws brachten onder de liefhebbers.
De ST1 was de eerste met een volledig geborstelde 316L kast en wijzers. Tevens was de lume in die subdials nooit eerder gedaan. En het was tevens de eerste online “verkoop” (meer pre-order) van Omega.
Nice! Ziet er in mijn optiek ook beter uit op staal.
Ik weet nog dat ik als kind een Ultraman pyjama droeg totdat ik er ruim uitgroeide, dat de broekspijpen tot aan mijn schenen hingen. Had ik destijds maar geweten dat dit model uitkwam en had ik er maar een gekocht; als het aan mij lag zou dit horloge mijn collectie nooit verlaten!
Dat is wel heel bijzonder want zo bekend is Ultraman niet buiten Japan. Leuk!
De retailprijs is 6040 euro en het is niet onmogelijk er een te vinden voor 7000-7500 euro buiten Chrono24 om. Allemaal een flinke zak met geld, maar het is nog mogelijk. Tenzij je tegen premiums bent natuurlijk.