Speedmaster only II

Heel fijn horloge

8 likes

:muscle:t2::muscle:t2::+1:

7 likes

5 likes

Cross-post hier!

Van de week ga ik ook nog een Forstner bij een HF-lid ophalen, eens kijken of ik er wel aan kan wennen, ik zie ze vrij snel van de ene naar de andere gaan hier op het forum.

5 likes

Dat is inderdaad niet origineel, maar het komt vaker voor dat sluitingen vervangen worden. Blijkbaar past de 1125 sluiting ook prima op een 1171 band. Of het is in zijn geheel de 1125 band en zijn daar 633 endlinks op gezet. Normaal komt de 1125 met 617 schakels (19mm) maar past het ook met 633’s. Betekent wel dat de band iets minder breed is. Qua looks is het bijna indentiek.

Mark Martens staat er verder ook om bekend dat hij vintage Omega horloges laat servicen en daarbij niet altijd kiest om tijdcorrecte onderdelen te behouden. Dat is ook prima, en geeft hij ook toe. Alle onderdelen zijn authentiek Omega, maar dat betekent dus niet dat het “origineel” is.

Ik heb er paar jaar geleden een horloge gekocht en dat is mij prima bevallen!

1 like

Je ne sais pas. Via het forum gekocht. Ballistic nylon werd hij hier genoemd. Ik kan de merknaam niet lezen. Srry.

2 likes

Ja. Maak mij even gek. :laughing:

1 like

De spam gaat door

29 likes

Laat maar komen!

2 likes

Koop het moonwatch of speedmaster book. Leuk om te hebben en fantastische manier om te zoeken en te selecteren. Idee?

2 likes

Geen probleem mee, goede foto’s en een prachtig horloge…

1 like

Xiaomi powerrr

1 like

17 likes

Vette foto!

1 like

Moondial :laughing:

Edit: #ConfessionWednesday ik nam altijd aan dat het de ‘Moonwatch’ heette, omdat dit type model op de maan werd gedragen. Nooit opgevallen dat de plexi-reflectie een maan op de dial projecteerde. :sweat_smile: Weet niet of dit een bewuste design is, of dat dit een reden is dat het Moonwatch heet.

20 likes

Mooi dat Omega logootje zo goed zichtbaar, dat lukt mijn oude gammele iPhone camera wat minder. Net te zien op de schaduw van de secondewijzer. Worden die er trouwens altijd random opgezet? Die van mij zit ook niet recht, en is niet gewisseld voor zover ik weet.

3 likes

Ik durf dat niet met 100% zekerheid te zeggen.
Maar ik heb er menig voorbij zien komen welke er “gedraaid” in zitten (niet alleen bij de reduced varianten).
Waarschijnlijk word dit gewoon machinaal gedaan en word hier geen rekening mee gehouden.

1 like

10 likes

Dit aanblik verveeld nooit :smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Geeft een hele mooie reflectie…! :+1:

1 like