Speedmaster only II

Valt in de praktijk gelukkig wel mee…

Afgelopen weekend een Forstner band van @willemC overgenomen omdat ik benieuwd was of de looks van deze band mij wel bevallen.

Ik had er niet bij stilgestaan dat de Forstner geschroefde schakels heeft en moest dus eerst nog een precisiesetje kopen. Deze kwam vanmiddag binnen en ben meteen aan de slag gegaan. Wat een gepriegel met die mini-schroefjes! :confounded: Het is uiteindelijk wel gelukt.

Klein puntje van irritatie is dat de endlinks niet zo mooi uitlijnen als de originele band, ik had er al over gelezen en het ook op foto’s gezien, maar nu op de pols valt het vooral aan de onderkant van het horloge goed op.

De band is veel lichter en dunner en daardoor prettiger voor (bijvoorbeeld) werken aan een bureau.

Ben wel tevreden met de looks! :sunglasses: Nu even een paar dagen dragen.

13 likes

Lijkt toch mee te vallen op de foto’s te zien? Hoe ziet het eruit aan de onderkant?
Ik blijf de flat link looks perfect passen bij de Moonwatch.

Het enige wat jammer is dat Forstner en Uncle Seiko het na Omega hebben uitgebracht dus het voelt een beetje als een slechte replica. Vooral bij de endlinks zie je verschil in details.

Omega flatlink:

1 like

Ja, misschien heb je wel gelijk ook, het is gewoon jammer dat de endlinks niet net wat mooier de vorm van de lugs volgen, zoals dat bij de 1998/849 wel is.

Dezelfde foto - met slechter licht - van de Forstner.

3 likes

Thanks! Mooi om ze allebei vanuit dezelfde hoek te zien. Tsja het blijft een kopie van de 1039 band. Deze had vrij platte 516 endlinks, dus deze liep ook niet mooi gelijk met de lugs. Wellicht heeft het daarmee te maken? Zit ook zo’n 50 jaar tussen de originele 1039 en de 1998 :sweat_smile:

1 like

Prachtig! Is dit een 3590/(2)? Of een 145.0022?

1 like

:point_up_2:

1 like

17 likes

dank!:smiley:

1 like

Vind ik zo’n fantastisch mooie Speedmaster hèh

2 likes

6 likes

6 likes

4 likes

16 likes

5 likes

5 likes

Heerlijke foto. Deze ook gehad maar oa laten gaan omdat ik gek genoeg het contrast (?) van de wijzers niet goed genoeg vond om de tijd af te lezen … Moest altijd twee keer kijken …

Hier zie je een mooi voorbeeld waar je dit ziet … Wellicht komt het door de witte subdials bedenk ik me nu … Blijft wel 1 van de mooiste Speedies naar mijn mening, heerlijk die matte kast.

14 likes

Prachtig zeg wauwww

De witte subdails zijn inderdaad de schuldige van.
Maar ah, wie gebruikt zijn horloge nu om de tijd af te lezen :smile:

De Ultraman vind ik ook erg mooi hoor, haast mooier.

1 like

Ik vind de prijsstijging wel meevallen

7 likes