Speedmaster only II

Hier ook, dit is normaal mijn banden doos met het horloge erbij. Heb wat banden verkocht en binnenkort ga ik er nog een 1175 te koop zetten en een hagelnieuwe 1171/633 staat in het blauwe gedeelte (einde schaamteloze plug)

Oh wait, volgens mij heb ik jouw draadje op een internationale forum wel eens gezien :sweat_smile: Ik schrok inderdaad van de prijs die daar vermeldt stond.

Speedmaster date :+1:

5 likes

Nog wat gebandenslet

Nu weer terug op de 1479 :heart_eyes:

13 likes

Klopt ging ergens richting de 350 inclusief express verzending vanuit Parijs (daar hebben ze ook een “kantoor”). Maar goed, een Omega crocoband met doornsluiting is net zo duur haha. Twee keer niet te hard rijden in de bebouwde kom en je hebt het ook al eruit :roll_eyes::joy:

2 likes

Iets met chrono en tachymeter zeker :laughing:

1 like

17 likes

Hopelijk is hij komende week binnen, maar heb deze besteld:

Het lelijke eendje, maar na deze in het echt te hebben gezien moest hij er gewoon komen!

Ben alleen niet zo’n fan van de band, iemand suggesties?

2 likes

Super lekker!!! Prachtige staat. Die concentric circles blijven toch echt wel een enorme meerwaarde op een wijzerplaat. Ik snap dat ze het in de laatste generatie hebben weggelaten want het contrast neemt er wel iets vanaf.

Bijzonder dat er zo’n “gat” tussen de 1479 band en de kast zit, maar de 145.0022 is nooit op die band geleverd.

Ik heb vandaag deze Speedmaster met concentric circles :wink:
Ook overgestapt op leer.

7 likes

Ik vind 'm geslaagd! Ik snap de kritiek ook wel, want het is nogal een waardeloze chronograaf zo. Succes met de verstreken tijd af te lezen :wink:
Maar de diepte in de wijzerplaat is heel gaaf en het is zeker geen 13 in een dozijn uitvoering.

Andere stalen band? Ik denk een 1479 zoals Erik hierboven heeft (solid links en wat meer verfijnd) of een 1171 voor een vintage vibe.

1 like

Gelukkig valt dit normaal niet zo op :slight_smile: Foto is niet op de gunstigste hoek genomen om dit in beeld te brengen :wink:

1 like

Ik heb hetzelfde “probleem” met de 1450/808 band (zie foto), ik stoor mij er ook niet meer aan. Het is opvallend hoe iedere generatie band toch net even anders aansluit. Zo past die 1479 band niet zomaar op een moderne kast, je moet dan eerst die zijflapjes iets vijlen zodat ze minder dik zijn.

De moderne Speedmaster hebben ondanks dezelfde diameter en lug width toch een andere curve.
Want een jaren negentig 1479 sluit perfect aan op een moderne kast. Terwijl een jaren tachtig 1450 band dit niet heeft. Theoretisch zou dus een 1450 band perfect zijn voor jouw 145.0022 kast. Of is het gat dan juist nog groter? Het is maandag…niet teveel nadenken.

4 likes

Wat je zegt… ik stoor me er niet aan dus laat het lekker zo qua staal. Hoogstens nog eens een 1171 van US of forstner erbij wellicht.

Of die mooie 1171 aanbieding in het blauwe gedeelte :wink:

Oorspronkelijk werd de 145.0022 op een 1171 geleverd toch?
Weet je uit welke jaar die van jou komt?

1 like

Uit '92

1 like

Valt in de praktijk gelukkig wel mee…

Afgelopen weekend een Forstner band van @willemC overgenomen omdat ik benieuwd was of de looks van deze band mij wel bevallen.

Ik had er niet bij stilgestaan dat de Forstner geschroefde schakels heeft en moest dus eerst nog een precisiesetje kopen. Deze kwam vanmiddag binnen en ben meteen aan de slag gegaan. Wat een gepriegel met die mini-schroefjes! :confounded: Het is uiteindelijk wel gelukt.

Klein puntje van irritatie is dat de endlinks niet zo mooi uitlijnen als de originele band, ik had er al over gelezen en het ook op foto’s gezien, maar nu op de pols valt het vooral aan de onderkant van het horloge goed op.

De band is veel lichter en dunner en daardoor prettiger voor (bijvoorbeeld) werken aan een bureau.

Ben wel tevreden met de looks! :sunglasses: Nu even een paar dagen dragen.

10 likes

Lijkt toch mee te vallen op de foto’s te zien? Hoe ziet het eruit aan de onderkant?
Ik blijf de flat link looks perfect passen bij de Moonwatch.

Het enige wat jammer is dat Forstner en Uncle Seiko het na Omega hebben uitgebracht dus het voelt een beetje als een slechte replica. Vooral bij de endlinks zie je verschil in details.

Omega flatlink:

1 like

Ja, misschien heb je wel gelijk ook, het is gewoon jammer dat de endlinks niet net wat mooier de vorm van de lugs volgen, zoals dat bij de 1998/849 wel is.

Dezelfde foto - met slechter licht - van de Forstner.

3 likes

Thanks! Mooi om ze allebei vanuit dezelfde hoek te zien. Tsja het blijft een kopie van de 1039 band. Deze had vrij platte 516 endlinks, dus deze liep ook niet mooi gelijk met de lugs. Wellicht heeft het daarmee te maken? Zit ook zo’n 50 jaar tussen de originele 1039 en de 1998 :sweat_smile:

1 like