Speedmaster only II

Zo! Prachtig!!

1 like

Heb de Speedy Hesalite best lang en ik zie (haarfijne) sporen op het glas (mini krasjes). Gebruikt men hiervoor Polywatch? Ik zie veel op Youtube voorbij komen, maar ik zie liever ervaringen van HF’ers. Zag trouwens ook tandpasta voorbij komen? Lijkt me niet echt ideaal toch? Kortom: hoe poetst de HF’er zijn Hesalite Speedy?

3 likes

Polywatch inderdaad, werkt perfect! Met een microvezeldoekje aanbrengen en poetsen maar! :+1:

3 likes

Polywatch is een overpriced goedje, maar werkt prima en je kan er wel een paar jaar mee vooruit. Ik gebruik ook Polywatch maar anderen beweren dat tandpasta ook werkt. Dat lijkt me dan juist weer teveel plakken. Andere tip is dat je polywatch op een doek aanbrengt, dit plat op een tafel legt en dan het horloge over de doek wrijft. Zodanig heb je gelijke druk over het grootste deel van het hesalite-oppervlak en krijg je geen oneven oppervlak. Dat vind ik wat overdreven, want je moet aardig boenen wil een oneffen vlak krijgen. Sommigen tapen ook de bezel af, maar daar kom je eigenlijk niet met het doek. Tenzij je krasjes aan de zijkant van het hesalite hebt en dat wilt polijsten. Het is geen grof spul, dus geen zorgen!

1 like

Mooi! Op die 1479 band is flink geborsteld zeg, dat hoort niet zo te glimmen :wink:
Dit is een 3950?

Idem, polywatch werkt uitstekend. Ook goedkopere oplossingen maar dit is veilig. Rustig wrijven en zeker niet machinaal en niet warm laten worden.

1 like

Stelling!

Als je een Speedy Prof hebt (gehad) kan je de Reduced minder waarderen.
Reduced wordt gewaardeerd door mensen die nog geen Prof. hebben gehad?!

  • Ik heb de prof (gehad) én waardeer de reduced
  • Ik heb de prof (gehad) en vind de reduced niks
  • Ik heb de Reduced maar overweeg een prof
  • Ik overweeg een reduced of heb een reduced
  • Ik heb geen van beiden maar zou een reduced kiezen
  • Ik heb geen van beiden maar zou nooit een reduced kiezen!

0 stemmers

Gaat denk ik meer om de 39 mm to de 42. Voor vrouwen is de 39 echt heel mooi

Neen, gaat om de stand vd subdials. Daar klopt geen zak van.

3 likes

Ik mis de Fois als optie :wink:

1 like

Idd, dat is wel optisch en esthetisch heel anders!

Ja anders maar ik vind het wel wat hebben hoor. Ik zie deze liever dan al die slappe aftreksels en LE, 5 per jaar.

Nog steeds verschrikkelijk blij met mijn witte Omega Speedmaster.
De wijzerplaat is werkelijk prachtig en het formaat van 38mm is voor mij perfect!

17 likes

10 likes

Daar gaat het om: als je er zelf maar blij mee bent! Over smaak valt niet te twisten.

3 likes

Daar heb je absoluut gelijk in! Op een gegeven moment kom je ook op een leeftijd waarbij je je steeds minder aantrekt van wat andere vinden dus dat scheelt hahaha

1 like

Er zitten ook wel positieve kanten aan het ouder worden inderdaad. :wink: En weersta vooral de impuls van verkopen bij enige twijfel. Alles wat niet meer wordt gemaakt en je mooi vond bij aanschaf beter niet meer verkopen. Spijt zal je anders ten deel vallen :innocent:

22 likes

Yes plexi is sexy… voor mij de enige optie!

Op de US flatlink band.
Perfecte fit en match :+1:t2:

10 likes