Speedmaster only II

Met een prijskaartje van een nieuwe :smile:?

Een vraag voor de experts hier.

Wat zouden jullie doen: een oudere moonwatch kopen uit de jaren 90 a +/- 3500 of een nieuwe a +/- 4500?

En waarom?

Nee hij is niet zo duur.

Welke prijzen zie jij dan voor oud en nieuw?

Ik reageerde op een ander bericht :wink:

Maar ik zou zelf voor een nieuwe gaan tenzij het een speciale uitvoering is (lees see trough caseback ofzo), maar eentje uit de 90’s kan nog tritium hebben wat weer meerwaarde heeft.

Eentje uit de 90’s moet zeer waarschijnlijk een service beurt en je hebt niet alle goodies en mooie doos.

Dus onderaan de streep scheelt het net 2-300 tussen een oudere en een nieuwe.

1 like

:sweat_smile:

Dank je wel. Je bevestigt ook mijn gedachte.

De co-axiaals spreken mij ook aan. Ik proef hier op het forum wat weerstand tegen co-axiaal en datums. Is het puur looks of iets anders?

17 likes

Haha, ik vind hem ook mooi. Welke maat heb jij?

Ook wel echt lekker hoor, dat reversed panda!

1 like

Zo moonwatch is de real deal. Dat begrijp ik best. Alleen heb ik niks met ruimtevaart. En het staat mij een beetje tegen om zo horloge op te moeten winden.

Lijkt mij zo klein. Ik heb een 42mm AT en die valt prima.

Oude uit de jaren 90:met gele tritium

Waarom vind je dat?

Het gele geeft wat meer karakter vind ik zelf

15 likes

Persoonlijk zou ik een nieuwe kiezen. Ik kan niet tegen het idee dat er mogelijk iemand ooit zijn zaakje heeft zitten krabben en vervolgens met de pushers is gaan spelen. :face_vomiting: Een duiker durf ik wel grondig te reinigen, maar daar is de Speedy net iets te delicaat voor.

Oh, en een plaatje voor de dag.

4 likes

Ja absoluut mooi. Persoonlijk houd ik meer van staal. Kan natuurlijk ook. Wat kost zo klokje?

:joy::joy::joy:

Kan ook in staal :slight_smile:

Zelfde als een nieuwe

8 likes

Schitterend!

1 like

Kwestie van smaak… ik heb zelf toentertijd een nieuwe Speedmaster gekocht. Puur omdat het mijn eerste horloge was en ik de hele AD ervaring wilde beleven, inclusief doos / papieren wat er allemaal bij komt kijken. Een leuke bijkomstigheid bij aanschaf van het horloge.

Ik kan een mooie tritium Speedmaster ook waarderen, vanwege het karakter wat het de Speedmaster geeft. Persoonlijk gaat het mij om het verhaal achter het horloge, aan jou de keus of je voor nieuw gaat of vintage :wink: