Speedmaster only II

Ik ben vooral benieuwd wanneer het nieuwe model gaat komen…

1 like

10 likes

Nee geen applied logo bij de hesalite versie. Volgens een insider is de productie al begonnen. Maar het is echt een vrij plat applied logotje, niet zo sterk als bijvoorbeeld bij de limited editions. Saffier zal wel weer een “milky ring” hebben. Geen idee waarom ze dat niet kunnen oplossen, maar wellicht is een box sapphire steviger (minder kans op breken door de rechte opbouw…geen idee). Dat andere succesvolle merk uit Geneve heeft het ook.

Vaak gebeurt er iets leuks op de eerste dinsdag van het jaar… :wink:

Tot de officiële presentatie mag ik hopen… :wink:

Ik hoop dat ze alsnog hun plan wijzigen. Ik heb in een privé Facebookgroep een poll opgezet. En 90% stemden voor een applied logo en 10% waren tegen omdat ze het iets voor limited editions of vintage vinden. Totaal 120 stemmen. Dus we moeten vooral blijven schreeuwen denk ik :wink:

1 like

Ik doe mee :smile:

1 like

Wat close ups van de ST1 lume, binnenkort nog eens herkansen. Horloge in ene hand en telefoon in de andere hand helpt niet echt mee :sweat_smile:.

Maar goed, lange S en lange R “glow in the dark”. De enige referentie die dit heeft.

8 likes

Misschien op een wat groter podium een poll opzetten? hint, hint OF kuch kuch…

8 likes

En dan zo’n 2k duurder of zo? Is dat het waard? Tja.

1 like

Hopelijk geen 2k maar een beetje bijbetalen is niet erg :smile:

Ik zag op US forum inschattingen op basis van uurwerk can usd 6.5k. We gaan het zien!

1 like

6 likes

Geen inschattingen heren, de prijzen (CHF ex BTW) stonden gewoon in het uitgelekte Omega document. Dus zo’n 1600 euro meer voor de hesalite versie. Zie dat andere topic voor de plaatjes.

In het kort:
Sapphire op staal: 6.600 CHF ex. BTW
Sapphire op leren band: 6.300 CHF ex. BTW
Hesalite op staal: 5.800 CHF ex. BTW
Hesalite op cordura: 5.500 CHF ex. BTW

5800 CHF is 5378 euro + 21% BTW = 6507 euro.
Huidige retailprijs van de 1861 (die al 2x verhoogd is in 1 jaar tijd): 4.900 euro inclusief BTW.

Dus 1600 euro bijleggen :wink:

3 likes

Goede post dank u

1 like

Ouch, dat is slikken. Dank voor de exacte info.

1 like

Maarrrrr, waar verkoop ik mijne voor en hoeveel korting kan deze jongen eruit peuren voor een nieuwe? Dat zit nog niet in jouw (verder onder militaire precisie tot stand gekomen) analyse. :wink:

2 likes

Ik vraag me af in hoeverre de vertaalslag gemaakt kan worden van retailprijs CHF naar retailprijs Euro:

De A11 50SS was 8900 CHF ex BTW ten tijde van introductie, verkoopprijs in euro was €9100. Als we ervanuit gaan dat de wisselkoers in 2019 ongeveer gelijk was als nu dan was de prijs € 9985 geweest.

edit: Dale Vito (username op OF, volgens mij van Ace?) zegt dat de Hesalite staal €6200 voor in de prijslijst staat:

https://omegaforums.net/threads/is-this-the-new-speedmaster.123335/page-14#post-1660145

2 likes

Schumacher 3559

9 likes

Ok dat is gunstiger! De prijzen verschillen inderdaad per land of regio. In de VS betalen ze zich helemaal scheel en gaat de CHF->Dollar koers ook niet op. Het was slechts om een idee te geven. Wellicht gooien ze de retailprijs in de Eurolanden iets omlaag vanwege de hogere BTW. In Zwitserland is de BTW maar 7,7%. Net zoals dat auto’s in Nederland een lagere inkoopprijs hebben vanwege de BPM.

Anyway, dus 1300 euro meer. En eigenlijk 1900 euro meer, want Omega heeft de prijs voor dezelfde 1861 al twee keer met 300 euro verhoogd. Waarschijnlijk om het gat naar de nieuwe te dichten :wink:

Zodra je 1861 eruit gaat zal het in ieder geval iets meer opleveren dan nu. En je hebt 'm net voor de laatste prijsverhoging gekocht, dus je hebt sowieso al 300 meer in de pocket. De grijze markt ontwikkelt net zo mee. Ik zou het eerst bij een AD gaan bekijken met je huidige 1861 ernaast. Ik denk dat de verschillen nog zo gigantisch zijn dat je er meteen heel hebberig van wordt. Althans, dat denk ik :wink:

1 like