Speedmaster only II

Ik vraag me af in hoeverre de vertaalslag gemaakt kan worden van retailprijs CHF naar retailprijs Euro:

De A11 50SS was 8900 CHF ex BTW ten tijde van introductie, verkoopprijs in euro was €9100. Als we ervanuit gaan dat de wisselkoers in 2019 ongeveer gelijk was als nu dan was de prijs € 9985 geweest.

edit: Dale Vito (username op OF, volgens mij van Ace?) zegt dat de Hesalite staal €6200 voor in de prijslijst staat:

https://omegaforums.net/threads/is-this-the-new-speedmaster.123335/page-14#post-1660145

2 likes

Schumacher 3559

9 likes

Ok dat is gunstiger! De prijzen verschillen inderdaad per land of regio. In de VS betalen ze zich helemaal scheel en gaat de CHF->Dollar koers ook niet op. Het was slechts om een idee te geven. Wellicht gooien ze de retailprijs in de Eurolanden iets omlaag vanwege de hogere BTW. In Zwitserland is de BTW maar 7,7%. Net zoals dat auto’s in Nederland een lagere inkoopprijs hebben vanwege de BPM.

Anyway, dus 1300 euro meer. En eigenlijk 1900 euro meer, want Omega heeft de prijs voor dezelfde 1861 al twee keer met 300 euro verhoogd. Waarschijnlijk om het gat naar de nieuwe te dichten :wink:

Zodra je 1861 eruit gaat zal het in ieder geval iets meer opleveren dan nu. En je hebt 'm net voor de laatste prijsverhoging gekocht, dus je hebt sowieso al 300 meer in de pocket. De grijze markt ontwikkelt net zo mee. Ik zou het eerst bij een AD gaan bekijken met je huidige 1861 ernaast. Ik denk dat de verschillen nog zo gigantisch zijn dat je er meteen heel hebberig van wordt. Althans, dat denk ik :wink:

1 like

Daar ben ik ook bang voor :joy:

1 like

Vertel mij wat, werk al 23 jaar bij een auto importeur, een auto in Nederland kopen is echt voordelig voor Engelsen, Duitsers en Fransen.

1 like

Het bekende Omega logo’tje in het hesalite glas :ok_hand:t2:

15 likes

Hier in de reduced.

6 likes

Welk bandje is dit? Knappe combi!

1 like

Dank je!
Dit is een Vintage Highley in dust gray van Watchgecko. Ik vind het ook een top combi😬

De echte liefhebber onder de Omega-monteurs plaatst het logo dan ook nog “recht”. Die mazzel heb ik, met mijn gare maandagochtendexemplaar, dan nog wel. :wink:

1 like

Zijn deze glaasjes met logo nog te krijgen?

Volgens mij zitten die standaard in de Hesalite glaasjes.

Vind het juist wel grappig dat de meeste daar niet naar kijken.
Denk ook dat als je het wil juist, gaat storen als het iets scheef zit.
Om in timmermanstaal te spreken: ‘Gelijk is ongelijk’

2 likes

Haha nou dat is inderdaad netjes maar waarschijnlijk gewoon toeval :man_shrugging:t3:. Iedere gemotiveerde horlogemaker zet dat ding er zo recht in :+1:t3:.

Ja wordt nog steeds gebruikt. Logo is wellicht iets anders dan de vintage exemplaren?

Mooi, ga ik naar op zoek. Dank!

12 likes

Bijna kerst :nerd_face:

31 likes

28 likes

Pffff , mooi

1 like

Echt mooi idd

1 like

Het is visueel verreweg het mooiste horloge dat ik in mijn bezit heb gehad :ok_hand:t2:

1 like