Hele mooie combi
Heel fraaie combi om te onthouden! Ik ga mijn “Modsukoshi” op de Silver Snoopy strap dragen voor de komende lente. Alleen nog tot ergens januari 2021 wachten op de dial change en full service…het is nogal spitsuur bij de Omega horlogemakers blijkbaar.
Niet mijn foto:
Te gek. Was je van plan die in de aangeschafte 3570/90 te zetten.
Het is de 3572.50 (1999) en geheel tegen mijn eerdere idee in, ga ik deze laten “ombouwen”. Ik dacht namelijk eerst mijn 2017 Moonwatch hiervoor te gebruiken, maar toen ik beide naast elkaar hield viel mij de “slechtere” dial print van de 1999 Moonwatch mij op. Iets minder duidelijke print en daarmee iets saaier. Dus dan maar die ombouwen! Dan is er aan de achterkant ook nog wat leuks te zien
Helaas was de amplitude en de afwijking per dag te hoog na 21 jaar geen onderhoud gehad te hebben, dus hij krijgt nu een opfrisbeurt. Scheelt ook weer de kosten van de wijzerplaat/wijzers wissel (leuk alliteratie) want deze moeten er sowieso vanaf voor de full service. Ik denk dat er weinig vervangen hoeft te worden, want het horloge was bijna nog als nieuw.
.Is ook zo,er zat een 2 in de ref. Enig idee vd eta?
Nee ik zit niet op hete kolen hiermee, dus ik hoor het wel als het klaar is. Heb het weggebracht bij WatchInside in Rijssen. Hij werkt alleen, maar levert wel topwerk. Helaas daardoor ook wat langere wachttijd op het moment.
WoW! Dat ziet eruit als een een gave combinatie
Ik overweeg zelf een kwalitatief hoogwaardige mat zwarte krokodil Tips zijn welkom.
Kijk even op de instagram van combatstraps, echt top kwaliteit, al mijn maatwerk straps heb ik daar gehaald.
Dit is distressed krokodil.
Top! Fantastische banden!!
Prijzen zijn okay, maar ik hik altijd tegen de importkosten aan. Is een dergelijke kwaliteit niet binnen Europa te vinden?
Zo’n band heb ik toevallig gisteren van mijn Omega vouwsluiting geplukt. Die van Omega is heel erg duur maar ook echt prachtige kwaliteit. Ik heb verschillende alligator straps gehad maar deze van Omega is wel het meest prettig: glad en zacht, stevig en toch flexibel (ja ik heb het nog steeds over een horlogebandje voordat iemand afdwaalt). Deze band -maar dan met donkere voering dacht ik- zit ook op de Moonwatch (dus de andere uitvoering dan die met de stalen band). Wellicht kan je ‘m bekijken bij een AD om te zien of het wat is.
stuur me even een DM voor een tip.
HD straps (Tuang Vu ofzo) uit Vietnam maakt ook prima crocostraps voor een prima prijs. En geen importkosten want hij verstuurt het onverzekerd en met een lage waarde, als een soort bonus voor klanten. Hij werkt ook met Europese leveranciers van leer, dus volgens mij zit het wel goed (deels…). Kosten zijn zo’n 120 tot 150 euro voor een maatwerk crocoband inclusief verzending
Op de ST2:
Waarom niet even bij @Ko-Banden checken? Mede forumlid en maakt hele fraaie banden. Gewoon even pb sturen aan hem en de vraag voorleggen.
Jouw tip Is goedkoper dan de mijne, ben door de perfect matchende Alcantara op mijn A11 50SS wel verknocht aan Combat straps.
Ik ben bekend met Ko, hij staat op mijn lijstje maar hij geniet nu even van wat vrije tijd.
Ziet er ook goed uit!
Is dat een soort Kevlar strap? Ik ben wel erg tevreden met het cordurabandje op mijn CK2998 vandaar dat ik de 45th Snoopy strap heb besteld.
ik weet niet precies wat het voor bandje is. Het is een vrij stug ding en lijkt op brandweerslang.
Op de maan is weinig water…
Kan zijn omdat Omega de verkoop van de Seamaster wilt stimuleren. Als de Speedmaster ook waterdicht zou zijn, wordt de Seamaster minder interessant.