Speedmaster only II

Dank voor het delen!

Ja het past, maar je moet dan in plaats van 1,8 mm springbars (dikte) 1,6 mm gebruiken.
De band zit heel mooi rondom de kast, maar is voor de nieuwste Speedmasters (Apollo 11 50th, Ed White 321, Silver Snoopy 50th) gemaakt waar een inkeping in de kast zit. De eindschakels hebben dan weer een lipje dat in die inkeping samenkomt. Met een gewone Speedmaster Moonwatch heb je dat de eindschakel iets lager tussen de lugs zit omdat die lip op de achterkant van de kast leunt. Klopt wel precies met de vintage eindschakels van de 1039 band, waar deze erg op lijkt. Als je heel handig bent kan je de dikte van het lipje reduceren waardoor je weer gewoon 1,8mm springbars kunt gebruiken en de eindschakels iets hoger tussen de lugs zit. Maar het zit sowieso muurvast zonder enige beweging. Ik ben er erg blij mee. Niet goedkoop, wel stukken beter dan alle Forstners en Uncle Seiko varianten.

4 likes

Top, dank voor je uitgebreide reactie!
Ik houd niet zo van niet -OEM banden. En deze flatlinks zien er echt geweldig uit.
Ik heb een mooi spaardoel :blush:

1 like

Ik heb het lange gedeelte maar tegen het boek aangedaan.

1 like

Wow, staat 'm heerlijk!

1 like

14 likes

Mooie boek gevonden om eens lekker in te duiken.

11 likes

Na mijn post van een week geleden met de rode Schumacher Speedmaster, nu de gele. Mooie afwisseling met alle geplaatste zwarte en een hele mooie grijze van de afgelopen week.

11 likes

Blijft toch het mooiste, zonder een band eraan. Echter, niet heel praktisch :sweat_smile:

28 likes

Blijft top inderdaad! Tijdje terug ook een foto geschoten van mijn “naked” Speedmaster :wink:

10 likes

Met band idd iets makkelijker :wink:

15 likes

Hey guys, even een vraagje voor de kenners.
Op mijn Speedmaster zie ik geen concentrische ringen op de subdials. Ik dacht dat die er altijd op zaten?

Nee die waren met de 3570.50 (ergens eind jaren negentig tot paar jaar geleden) al bijna onzichtbaar voor “the naked eye” en zijn helemaal verdwenen op de huidige Moonwatch met de onmogelijk te onthouden referentie. Dus eigenlijk zijn ze “verdwenen” in alle superluminova modellen. Wel jammer, maar het komt de leesbaarheid ook wel weer ten goede. Houd maar eens een oude naast de huidige. Neemt niet weg dat ik er wel liefhebber van ben.

6 likes

Ah thanks. Jammer dat ze er niet meer zijn. Vond het wel een toffe feature.

1 like

Het houd hier ook niet over. 145022

4 likes

Die lumeshots vd subdials zijn vet :ok_hand:

Nee maar wel beter zichtbaar dacht ik. In de latere 3950 zijn ze ook goed te zien.

Thanks! :pray:t3:

1 like

Mooi. Deze heb ik gelijk besteld.

1 like

Kijk nu “the midnight sky” en zie daar de speedmaster voorbij komen. Hoe kan het ook anders :wink: ruimtevaart gerelateerd :slight_smile:

6 likes

Nog een paar kerstfoto’s

7 likes