Ik had al een gezocht topic en berichtje in omega only maar heb nog niet gevonden waar ik naar op zoek ben.
Is er hier nog iemand in het bezit van de bekende zwarte omega nato (die uit de bekende grote zwarte doos) die het nest mag verlaten?
Iemand een idee van de prijs bij de AD van een originele Omega zwarte croco band inclusief sluiting
Ach je vraagt je weleens wat af … wie springt er met veel vertrouwen onder de douche of in het zwembad met z’n Speedmaster Moonwatch (water resistance: 5 bar / 50 meter) om z’n pols? De nodige verhalen gezien en gehoord hierover, maar wat is nu jullie ervaring?
Ik waag me er niet meer aan. Beestje is 35jr oud. Eind vorig jaar groot onderhoud en deze zomer nog even laten testen. Bleek dus het o-ringetje bij de drukker wat geknepen…kan ieder horloge overkomen vanzelf.
Mijn Sub uit '96 heeft in mei onderhoud gehad en draag ik zonder angst de hele dag door. En mijn Promaster is een echte Arie de Beuker. Doet reeds 20jr zonder ook maar 1 probleem trouw en onafgebroken dienst. Die heeft ook nogal wat te verduren gehad zoals je ziet.
FOIS met gewone Speedmaster wijzers?
Dat zou absoluut niet mogen, bij een full service door een gecertificeerd Omega atelier worden de drukkers compleet vervangen. Daarnaast zou na het sluiten en voor de eindcontrole dit lek geconstateerd moeten worden.
Losse pakkingen worden voor de drukkers niet vervangen
Eind vorig jaar bij W&V. Eind deze zomer bij handen wassen zeer licht condens bij 1 drukker.
Het kan toch met behoud van.
Zijn de drukkers en kroon wel vervangen of is er in overleg minder vervangen om de reparatieprijs te drukken?
Behoud originaliteit.
Zal je foto’s in detail van kroon en drukkers doen toekomen.
Omega levert al jaren geen drukkerpakkingen meer. Liever nieuwe drukker erop zodat de waterdichtheid gegarandeerd is. Kijk maar naar de geleiders van de drukkers die in de kast geschroefd worden, deze oxideren. Is vaak goed te zien als je vanaf de bodem op de overgang drukker kop naar de kast kijkt dan zie je een grijs bruin metaal.
Er zijn gewoon slijtage delen zoals een kroon en drukker die vervangen worden.
Andere merken leveren wel drukkerpakkingen maar daar is dan de geleider in de kast van rvs.
Enigste dat ik me nog uit kan denken dat je de knop hebt gestoten en dat daardoor de drukker lek is geraakt. Dit kan wel voorkomen.
Dit word interressant. Zet het graag morgen nog even voort via PB, if I may.
Ook eens een horloge gehad geserviced bij w&v wat uiteindelijk alsnog naar een AD moest. Een Breitling.
Ze hebben wel de wil, maar niet altijd het materiaal kennelijk.
Yep, die standaard wijzers zijn verschrikkelijk
De originele zwarte krokoband voor de Speedmaster Moonwatch kost € 350,- en voor de vouwsluiting vraagt Omega € 250,-