Speedmaster only II

Dan krijg je nog steeds de oude sluiting zoals op mijn AT destijds meen ik? Of modern inmiddels zoals mijn laatste AT.

Het idee dat de nwe sluiting te modern is voor het klassieke ontwerp?

2 likes

Heb het artikelnummer van de laatste Moonwatch met Hesalit glas genomen voor het opzoeken

Goeiedag wat een geld… vooral die leren band zou ik laten voor wat ie is.

Mocht iemand nog een 19/16 ervan zoeken… :v:

Heren Speedmaster aanbidders,
Ik zit al een tijdje te kijken naar een Speedmaster automaat voor een grote pols (18cm)

Dan wordt het al gauw een 44,5 kast en die is er in de de 3 subdial met de 3313 - of de Co Axial met de mooie 9300 maar die is een 2 subdial - en dan zijn er nog de HB-SIA - en de MKII te overwegen. Allemaal hun eigen stempel…
Prijzen zijn in de 2e hands markt allemaal een beetje gelijk
Tips/Hints/Hates/Loves ? Ik hoor het graag. Thanx

1 like

afbeelding

Speedmaster Racing in 44,25? Je mag de mijne met alle liefde kopen :stuck_out_tongue_winking_eye: @Jetjockey

14 likes

Dat model zou ik dan ook voor gaan denk ik.

Ik wil al een tijdje een Speedmaster uit mijn geboortejaar 79. Heb na een akkefietje met een Belgische dealer paar jaar geleden die mij een Frankenstein had verkocht even wat minder actief gekeken. Nu kwam ik deze tegen:

Thoughts?

Zit een service dial in

Inderdaad een service dial zoals hierboven wordt gezegd, tevens ook redelijk hoog geprijsd.

Ook fijn dat ze dat er even bij vermelden … :woozy_face:

Ik heb hem inderdaad bij de zwarte doos gekregen. Zal hem om de set compleet te houden niet wegdoen. Wat is de rede dat je die wil? Ikzelf vind er weinig aan. Hij is van een te fijne soort gemaakt. Lijkt erg op veiligheidsgordel materiaal. Te clean in mijn ogen.

1 like

Ik wil mijn sm300 op een zwarte nato gaan dragen en de originele is dan toch het mooist :grinning:
Op de speedy is de zwarte nato inderdaad ook niet mijn ding…

6 likes

5 likes

Ik heb 18,5 cm polsen en vind dit overigens geen grote pols (ben ook 1,93 meter lang). De automaat chronografen van Omega heb ik heel lang overwogen en vallen ook mooi op de pols. Maar ze zijn zo enorm dik. Dus ik zou ze eerst even proberen bij de AD. Mocht je dit niet tegenstaan, dan krijg je een geweldig automatisch uurwerk. Ik zou deze nemen:

En als je groot en echt iets indrukwekkends wilt, dan zou ik de Apollo 8 nemen :wink:. Ook iets boven de 44mm. Wel een handopwinder, maar wel een heel gave.

5 likes

De snelste giveaway is het ontbreken van de T’s voor en na Swiss Made.

image

:face_with_raised_eyebrow:

Thax voor het meedenken.
Wil zo dicht mogelijk bij het beeld van de original speedy willen blijven. Dat betekent voor mij dan iig witte wijzers op een zwarte wijzerplaat en een speedy-bezel.

De co-axials met de 9300 zijn perfect qua maat en uurwerk maar ik weet nog niet zeker of ik de 3e subdial ga missen in het beeld.

De Co- Axial met de 3 subdials + datum komt dan dichterbij, maar ik lees over veel issues met het uurwerk.

1 like

Beauty hoor!

Make me an offer I can’t refuse ! :wink:

Meestal werkt dat toch andersom?

1 like