Speedmaster only II

Meestal is niet altijd :wink:

App me maar de details. Wie weet is het een optie.
Alvast bedankt !

Ik zou je telefoonnummer even weghalen, er kijken heel veel mensen mee…

Ok done. Thnx

1 like

Een “vette” Ultraman (na het koken…) vol in de spotlights. Ik vind het mooi hoe je hier duidelijk alle kenmerken van dit horloge goed ziet. De stepped dial, de textuur van de aluminium wijzerplaat, de oranje accenten én die dat gekke Ultramanhoofd in de running seconds sub dial. En inderdaad, een polywatch beurtje kan geen kwaad :wink:

23 likes

Wat een tof horloge blijft dit zeg! Ik blijf het keer op keer zeggen, als ik ergens nog een zak met geld had liggen had ik het wel geweten!

Overigens dat polywatch beurtje heeft die helemaal niet nodig, geeft de Ultraman extra karakter :wink:

1 like

Voor mij de mooiste speedmaster. Beetje aan de prijs naar mijn zin, maar dat heb je dan!

1 like

Ja ik had dit keer het geluk dat ik 'm rechtstreeks bij de AD kon kopen in plaats van een premium te betalen bij een particulier. De prijs blijft langzaam omhoog kruipen. Dus mocht je een gokje willen wagen en je kan er een nette voor minder dan 8000 euro kunnen kopen, dan verlies je er niks op. En voor een “voor de rest van mijn leven” verhaal is dat ook nog wel goed te praten :wink:

Ik heb 'm nu op een oranjebruine croco gezet en dat werkt ook erg lekker!

13 likes

Wel ja, ik heb ergens gaandeweg beseft dat een horloge voor mij liefst rond de 4000 zit. Veel meer en ik denk al snel: hier had ik dus en dit en dat voor gehad. Eveneens denk ik dan: toch een beetje duur om te dragen.

Een gewone speedmaster zou ik nog wel overwegen, maar tot nu toe 0 klik mee gehad in de winkel. Zelfde met de BB58. Ik gok dat dit horloges zijn die je moet dragen om ze echt naar waarde te schatten. En ook horloges die ik zou durven afraggen, beetje zoals mijn planet ocean (en eigenlijk ook wel mijn Explorer die een stukje duurder is dan ik had gewild, maar goed, dat was m’n trouwhorloge. Daar geraak ik niet meer van af).

1 like

Zo! Die is wel gaaf zo…!
Heb je meer fotos van het horloge met de laatste band?

Ja ik begrijp het volledig. Ik werk hard als zelfstandig ondernemer en dit zijn van die kleine dingen die op kantoor wat meer plezier geven. Daarbij woon ik in een dorp waar mijn inkomen gemiddeld is en tevens ze geen moer om horloges geven. Dus dat geeft ook een wat veiliger gevoel :wink:

2 likes

Net verkocht sinds een dag of tien.

4 likes

Het zit ook tussen mijn oren hoor :joy:

M’n grootste probleem is lompheid in alles wat ik doe. Dan draag ik graag dingen waar ik niet al te erg naar moet omkijken. Heeft me ook bij de speedy weggehouden tot nu toe: hesalite, waterbestendigheid, … het is niet 100% in lijn met wat ik normaal nodig heb om het horloge tegen mezelf te beschermen :sweat_smile:

1 like

Haha dan begrijp ik het volledig! Nou was ik ook gewoon mijn (moderne) Speedmaster met een mild sopje en houd ik het met de pushers/kroon omlaag onder de kraan. Zolang de pakkingen goed zijn, dan is er niks aan de hand. Dus dan zou een sapphire sandwhich nog wel wat voor je kunnen zijn. De nieuwe Ed White 321 schijnt een mooie saffierglas te hebben, wat geen (of minder) een milky ring geeft.

Betreft de pakkingen, ik heb recentelijk een 3572.50 (1863; hesalite voorkant, saffier display caseback) gekocht en met een overgang van koud naar warm weer zat er condens onder het glas. Dat is dus duidelijk een signaal dat de pakkingen vervangen moesten worden. Doen ze standaard bij onderhoud en is ook een goedkope ingreep als je twijfels hebt. Ook het testen van waterdichtheid kan iedere goede horlogemaker uitvoeren voor weinig.

1 like

Sapphire sandwich vond ik minder mooi toen ik ze naast mekaar legde. Als alles weer wat normaler is, kan ik nog eens rustig gaan passen. Geen haast in ieder geval: m’n doel was om niet te snel iets bij te kopen en eens wat meer gewoon te genieten van wat ik al heb liggen!

1 like

Dat was zowaar mijn goede voornemen voor dit jaar (2020) en dat is goed gelukt! Nog wel even een 1863 gekocht voordat de prijzen verder omhoog schieten. Als COVID-19 niet weer opnieuw roet in het eten gooit, komt de nieuwe 3861 Moonwatch volgende week dinsdag uit.

2 likes

Volgens sommige kenners gaat dat wel meevallen maar ik ben op voorhand al blij dat ik vorig jaar de hesalite heb gekocht.
De zogenaamde kenners zeggen dat er veel teveel Speedys zijn verkocht om een flinke prijsstijging te krijgen…

Ik ben heel benieuwd. Mijn gokje als niet-kenner: eerst gaat de prijs heel snel omhoog gaan, en dan pijlsnel terug naar het “gewone” niveau.

Beetje zoals met de BB58. Die heb ik eens aangeboden gekregen bij de AD om hem niet mee te nemen en spijt te hebben. Had hem wel eens willen dragen en dan met dikke winst verkopen (zoals toen in’t begin constant gebeurde). Nu krijg je die bij wijze van spreken niet meer aan de straatstenen verkocht.

De huidige speedy is een leuk horloge maar om daar een serieuze price hike op te zien die van blijvende duur is … ik zou er mijn geld niet op inzetten.

1 like

Klopt, dat was onder andere ik :wink:
Een flinke prijsstijging zie ik inderdaad niet gebeuren, maar omhoog zal het zeker gaan. Alles lijkt mee te stijgen met iedere “inflatiecorrectie” die Omega doorvoert.

Hieronder een lijstje met prijzen van de Moonwatch op basis van catalogi die ik aan het verzamelen ben.

2000 juli 1.812,85 euro
2001 december 2.220,00 euro
2003 april 2.220,00 euro
2004 januari 2.220,00 euro
2006 januari 2.370,00 euro
2008 ? 2.760,00 euro

2017 ? 4.300,00 euro
2019 ? 4.600,00 euro
2019 ? 4.900,00 euro

2 likes

Radial dials :ok_hand:t2:
Het oorspronkelijke ontwerp kwam eind jaren 70 tot stand omdat James Ragan (NASA) een verbeterde leesbaarheid van de wijzerplaat eiste. Omega kwam hiermee op de proppen en werd gedragen tijdens de eerste Space Shuttle missies. Let vooral op hoe de cijfers staan om snel de tijd te kunnen aflezen met het horloge om de pols. Werkt het of juist niet? De chronograaf urenteller heeft tevens dubbele streepjes, terwijl de running seconds rechthoekjes heeft. De minutenteller heeft stipjes en rechthoekjes :joy: De macro’s zijn natuurlijk van de Omega Speedmaster Speedy Tuesday “Tribute to Alaska III” (gelukkig staat dat niet op de wijzerplaat).

NASA:

7 likes

Wie ben ik?

8 likes